رقابت نفس‌گیر فینالیست‌های حفظ کل قرآن کریم
کد خبر: 3861822
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

رقابت نفس‌گیر فینالیست‌های حفظ کل قرآن کریم

گروه مسابقات ــ رقابت‌های مرحله فینال رشته حفظ کل آقایان در سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با اجراهای نزدیک و قوی همراه بود.

رقابت نفس‌گیر فینالیست‌های حفظ کل قرآن کریمبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ لحظاتی پیش رقابت‌های مرحله فینال رشته حفظ کل آقایان در سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در سالن 22 بهمن ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد.
در این مرحله شاهد رقابت نفس‌گیر و نزدیک میان چهارحافظ قرآن؛ میلاد عاشقی، سینا طباخی، علی مستشاری و محمد لایینی بودیم. در این بخش، اجرای قابل توجه حفاظ دانشجو چشمگیر بود و سکوت حاکم بر سالن، در اوج اجراها با تشویق حضار می‌شکست.
سینا طباخی، حافظ کل قرآن و دانشجوی کارشناسی رشته فقه و مبانی قرآن از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌وگو با ایکنا درباره راهیابی به این مرحله، گفت: به خاطر تلاش‌های زیادی که کرده بودم، انتظار حضور در فینال را داشتم و به تبع آن اجرای خوبی ارائه کردم.
وی که از 9 سالگی حفظ قرآن را شروع کرده است، طی دو سال از طریق بصری و از سوی استاد محمدصادق زارعان، موفق به حفظ کل آیات کلام وحی شده است، افزود: دوستان در قرنطینه گفتند یک سؤال پرسیده می‌شود، اما پس از حضور در جایگاه استاد آقایی گفتند دو سؤال 20 سطر پرسیده می‌شود، کمی متعجب شدم، اما اجرای خوبی داشتم.
این حافظ کل در پاسخ به این سوال که اگر به عنوان برگزیده دانشجویان به مسابقات بین‌المللی راه پیدا کند، چه برنامه‌ای دارد؟ اضافه کرد: سعی می‌کنم با برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای مسابقات بین‌المللی آماده شوم.
وی درباره برنامه‌ خود برای حضور در سطح ملی، ادامه داد: چون فاصله مسابقات کشوری و ملی کم بود، ایده‌آل ذهنم را نتوانسته بودم دنبال کنم، اما خوب اجرا کردم.
طباخی با تأکید بر اینکه رقابت فینال فشرده بود، تصریح کرد: فکر می‌کنم تفاوت و فاصله نمرات و امتیازها اعشاری باشد.
یادآور می‌شود، آیین اختتامیه سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاهیان کشور، پنج‌شنبه، ۱۴ آذرماه در حرم حضرت احمد ابن موسی(ع) با حضور مدیران ارشد همه دستگاه‌های دانشگاهی برگزار خواهد شد. همچنین آقایان برگزیده رشته قرائت تحقیق و حفظ کل به هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی هر دوسال یکبار برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha