به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، حامد مظاهریان، معاون برنامهریزی و توسعه شهری شهرداری تهران هدفِ محله محوری را دخیل بودن مردم در ارزیابی پروژهها، انتخاب و اولویت بندی آنها و مشارکت شهروندان دانست و افزود: این فرصت بینظیری است برای شهر هوشمند که خدمات واقعی را در سطح محله به شهروندان ارائه کند.
مظاهریان، شهرداری تهران را در ذات خود یک نهاد خدمترسان توصیف کرد و گفت: هدف اصلی، رضایتمندی شهروندان است. یک خدمت اصلی در شهرداری به اینگونه است که در مرحلهای طراحی، اجرا و بر مبنای دادهها ارزشیابی میشود. همین فرایند برای شهروندان به گونه دیگری درک و ارزیابی میشود. شهروند در ابتدا از آن خدمت آگاه میشود. سپس منتفع و در حالت ذهنی آن را ارزشیابی میکند. هر چه فاصله این دو پروسه جداگانه از هم بیشتر باشد، میزان رضایتمندی کاهش پیدا میکند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران یکی از اهداف شهر هوشمند را نزدیک کردن این دو پروسه به یکدیگر دانست و گفت: اگر بتوانیم در ارائه خدماتمان، مشارکت شهروندان را جلب کنیم و اگر شفافیت پروژهها بیشتر باشد و مردم نظارت بیشتری بر آنها داشته باشند، در ارائه خدمت، انتفاع مردم و سطح رضایتمندی آنان مؤثر واقع میشود.