محله‌محوری، فرصت استثنایی فعالان شهر هوشمند
کد خبر: 3861828
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران تأکید کرد:

محله‌محوری، فرصت استثنایی فعالان شهر هوشمند

گروه فناوری اطلاعات ــ معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در ارتباط با هوشمندسازی تهران به توسعه پروژه‌های محله‌محور در سال آینده اشاره کرد و گفت: این اتفاق، فرصتی استثنایی برای طرفداران و فعالان شهر هوشمند است که خدمات خود را نه در سطوح کلان بلکه در سطح محله ارائه دهند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران هدفِ محله محوری را دخیل بودن مردم در ارزیابی پروژه‌ها، انتخاب و اولویت بندی آن‌ها و مشارکت شهروندان دانست و افزود: این فرصت بی‌نظیری است برای شهر هوشمند که خدمات واقعی را در سطح محله به شهروندان ارائه کند.


مظاهریان، شهرداری تهران را در ذات خود یک نهاد خدمت‌رسان توصیف کرد و گفت: هدف اصلی، رضایتمندی شهروندان است. یک خدمت اصلی در شهرداری به این‌گونه است که در مرحله‌ای طراحی، اجرا و بر مبنای داده‌ها ارزشیابی می‌شود. همین فرایند برای شهروندان به گونه دیگری درک و ارزیابی می‌شود. شهروند در ابتدا از آن خدمت آگاه می‌شود. سپس منتفع و در حالت ذهنی آن را ارزشیابی می‌کند. هر چه فاصله این دو پروسه جداگانه از هم بیشتر باشد، میزان رضایتمندی کاهش پیدا می‌کند.


معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران یکی از اهداف شهر هوشمند را نزدیک کردن این دو پروسه به یکدیگر دانست و گفت: اگر بتوانیم در ارائه خدماتمان، مشارکت شهروندان را جلب کنیم و اگر شفافیت پروژه‌ها بیشتر باشد و مردم نظارت بیشتری بر آن‌ها داشته باشند، در ارائه خدمت، انتفاع مردم و سطح رضایتمندی آنان مؤثر واقع می‌شود.

انتهای پیام
captcha