نخستین مسجد حامی محیط ‌زیست اروپا در «کمبریج» انگلیس افتتاح شد
کد خبر: 3862040
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

نخستین مسجد حامی محیط ‌زیست اروپا در «کمبریج» انگلیس افتتاح شد

گروه بین‌الملل ــ نخستین مسجد حامی محیط‌ زیست اروپا در شهر کمبریج انگلیس با حضور برخی شخصیت‌های دینی و سیاسی افتتاح شد.

نخستین مسجد حامی محیط‌زیست اروپا در کمبریج انگلیس افتتاح شدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، نخستین مسجد دوستدار محیط‌زیست اروپا، روز گذشته در شهر کمبریج واقع در 80 کیلومتری شمال لندن به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. در مراسم افتتاح این مسجد جمعی از رهبران دینی و سیاسی از جهان اسلام و مقامات محلی حضور داشتند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در این مراسم در سخنانی با نادرست خواندن عبارت «تروریسم اسلامی» بیان کرد که یک فرد مسلمان نمی‌تواند تروریست باشد و اسلام از تروریسم به دور است. وی افزود نژادپرستی، تبعیض و اسلام‌هراسی همانند یک پیچک سمی بر بدنه کشورهایی که خود را مهد دموکراسی می‌دانند پیچیده است. اردوغان با اشاره به مسجد کمبریج گفت که ساخت این مسجد بهترین پاسخ به اسلام‌هراسی روزافزون در جهان خواهد بود.
 
نخستین مسجد حامی محیط‌زیست اروپا در کمبریج انگلیس افتتاح شد

همچنین «یوسف اسلام» خواننده مسلمان در سخنانی این مسجد را باعث ارتقای شناخت غیرمسلمانان از دین اسلام دانست. وی با اشاره به اینکه 40 سال پیش به دین اسلام گرویده است، گفت که ایمان آوردن به این دین باعث رشد معنویت در وجود او شده است.
 
نخستین مسجد حامی محیط‌زیست اروپا در کمبریج انگلیس افتتاح شد

حدود 10 هزار نفر برای خرید زمین این مسجد کمک مالی کردند و سازمان‌هایی از ترکیه و قطر در ساخت آن مشارکت داشته‌اند. این مسجد گنجایش هزار نمازگزار را دارد و در ساخت آن از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ مرمر استفاده شده است. همچنین استفاده از انرژی خورشیدی در این مسجد باعث شده میزان تولید آلاینده‌های هوا از جمله انتشار کربن در آن به صفر برسد.
 
قرار است روز شنبه (16 آذر) درهای این مسجد برای بازدید عموم باز شود.  

انتهای پیام
captcha