جشنواره شعر «شمع شهید» در نیشابور برگزار می‌شود
کد خبر: 3862323
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

جشنواره شعر «شمع شهید» در نیشابور برگزار می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ جشنواره شعر استانی «شمع شهید» با هدف تکریم امامزاده محمد محروق(ع) شهرستان نیشابور ۱۹ بهمن سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جشنواره استانی شعر «شمع شهید» با هدف تکریم امامزاده محمد محروق(ع) شهرستان نیشابور، 19 بهمن‌ماه سال جاری، در دو بخش بزرگسال و دانش‌آموزی برگزار می‌شود.
در بخش بزرگسال، آثار در قالب‌های شعری کلاسیک، نو و سرود پذیرفته می‌شود؛ همچنین در بخش دانش‌آموزی افزون بر شعر، بخش دل‌نوشته هم در نظر گرفته شده است.
محورهای ارائه اثر در بخش اصلی شامل سیره و زندگی‌نامه امامزاده محروق(ع)، عرض ادب به ساحت امامزاده محروق(ع)، امامزاده محروق(ع) و امام رضا(ع)، انتساب امامزاده محروق(ع) به امام سجاد و امام حسین(ع)، امامزاده محروق اسوه صبر و شهادت، امامزاده محروق پیام‌آور تشیع، امام رضا(ع) در نیشابور بر مزار امامزاده محروق(ع)، امامزاده محروق سفیر ولایت، جلوه‌های هنری و معماری بقعه متبرکه امامزاده محروق(ع)، اهمیت و ادب زیارت، جهاد و شهادت، است. همچنین دل نوشته‌ای به امامزاده شهید محمد محروق(ع) در قالب شعر و متن ادبی، بخش دانش‌آموزی را شامل می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب فایل word و فونت bnazanin با سایز قلم ۱۴ در برگه A4 همراه با اسم نویسنده، ایمیل و شماره تماس را به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور ارسال کنند.
یادآور می‌شود، طی مراسمی که با حضور جمعی از شاعران شهرستان‌های نیشابور، فریمان و کاشمر همراه با شعرخوانی شاعران منتخب برگزار شد، محورهای ارائه آثار و فراخوان مقالات این جشنواره به شاعران اطلاع‌رسانی شد.
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha