مراسم سالانه بزرگداشت مولانا در قونیه/ برگزاری 12 نمایشگاه
کد خبر: 3863213
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷

مراسم سالانه بزرگداشت مولانا در قونیه/ برگزاری 12 نمایشگاه

گروه بین‌الملل ــ مراسم سالانه بزرگداشت مولانا جلال الدین رومی که از 16 آذرماه در قونیه ترکیه آغاز شده است، میزبان هزاران تن از دوستداران این شاعر و عارف ایرانی از کشورهای مختلف جهان است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه، این مراسم در قونیه؛ شهر محل آرامگاه مولانا برگزار شده است و به مدت 11 روز تا 26 آذرماه ادامه دارد.

برگزاری نمایشگاه، جلسات و همایش بین‌المللی مولاناشناسی و آشنایی با داستان‌های مثنوی معنوی به دو زبان ترکی و انگلیسی از برنامه‌های این مراسم است و این برنامه به مناسبت 746‌امین سالگرد وفات مولانا برگزار شده است.

عبدالستار یارار، مدیر فرهنگ و گردشگری قونیه در این باره اظهار کرد: هزار و 118 برنامه در 24 بخش در مراسم اجرا خواهد شد که شامل برپایی نمایشگاه، سمینار، همایش و اجرای تئاتر و موسیقی صوفی است.

وی افزود: 12 نمایشگاه نیز در مناطق مختلف قونیه برگزار خواهد شد و برنامه‌های مراسم با استقبال گسترده گردشگران داخلی و خارجی مواجه شده است.

قرار است به همین مناسبت امروز، 19 آذرماه ششمین همایش بین‌المللی مولانا در قونیه برگزار شود و مولاناشناسانی از ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، قبرس، هند و کشورهای بالکان در آن حضور یابند.

این همایش تا دو روز ادامه دارد و با شعار «وفای به مولانا و تمدن‌ها» در دانشگاه «سلجوق» ترکیه محل آرامگاه این شخصیت برجسته ایرانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha