صادرات محصولات حلال اندونزی از برزیل کمتر است
کد خبر: 3867266
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

صادرات محصولات حلال اندونزی از برزیل کمتر است

گروه بین‌الملل ــ مقایسه صادرات محصولات حلال اندونزی و برزیل نشان می‌دهد که برزیل از اندونزی به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان پیشی گرفته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، اگرچه جمعیت مسلمانان در اندونزی بیشترین آمار را در میان دیگر کشورهای جهان دارد، ولی صادرات محصولات حلال از این کشور به سایر کشورها هنوز بسیار اندک است.

معروف امین، معاون رئيس‌جمهور اندونزی گفت: برزیل بیشترین صادرات کالای حلال را در جهان دارد و اندونزی از این نظر بسیارعقب مانده است.

وی با بیان این مطلب افزود: سهم اندونزی در بازار جهانی حلال هنوز اندک است. ارزش صادرات محصولات حلال برزیل به 5.5 میلیارد دلار آمریکا می‌رسد. پس از برزیل، استرالیا با ارزش صادرات 2.4 میلیارد دلار آمریکا در صدر قرار دارد. در حالی که ارزش صادرات محصولات حلال اندونزی تنها 2.1 میلیارد دلار آمریکا یا 3.8 درصد از کل بازار است.

به گفته امین، متأسفانه اندونزی به بزرگترین مصرف‌کننده محصولات حلال در جهان تبدیل شده است. میزان هزینه‌کرد اندونزی برای تهیه محصولات حلال، 10 درصد از سهم بازار جهانی است.

وی اظهار کرد: اندونزی در مقایسه با سایر کشورها دارای اکثریت مسلمان بوده که بزرگترین مصرف‌کننده و واردکننده محصولات حلال نیز است. متأسفانه، اندونزی فقط به یک «زننده مهر» برای محصولات حلال وارداتی تبدیل شده است.

امین از مردم این کشور برای توسعه صنعت ملی محصولات حلال دعوت کرد؛ زیرا این محصولات نه فقط متناسب با قوانین اسلامی است، بلکه تأثیر مطلوبی روی جامعه نیز دارد.

انتهای پیام
captcha