القاب زمینی ذره‌ای در منش و روش شهید سلیمانی نمود نداشت/ زهد او را مشابه مرحوم دولابی می‌دانم
کد خبر: 3868817
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
مرتضی طلایی:

القاب زمینی ذره‌ای در منش و روش شهید سلیمانی نمود نداشت/ زهد او را مشابه مرحوم دولابی می‌دانم

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ سردار مرتضی طلایی گفت: شاید بتوان شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی را از حیث زهد و تقوا مانند شخصیت مرحوم دولابی دانست؛ چرا که شفافیتی بدون ذره‌ای پیچیدگی در نیت، گفتار و رفتارش بود و هر آنچه در دل داشت بر زبانش جاری بود.

شخصیت شهید حاج «قاسم سلیمانی» در دوران معاصر به مانند مرحوم «دولابی» بود/ اخلاص و صداقتی که در گفتار و عمل موج می‌زد

سردار سرتیپ پاسدار مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در وصف شهید سپهبد سلیمانی، گفت: توفیق داشتم که در دوران دفاع مقدس همرزم ایشان باشم و در چنین فضایی تنفس کنم. آشنایی من با شخصیت حاج‌قاسم بیشتر به سال‌هایی که ایشان به تهران آمده‌ بودند باز‌می‌گردد، یعنی از دهه 80 به بعد که بیشتر در مراسم و جلسات ایشان را دیدم، اما آنچه موجب شد ایشان به چنین شخصیت و جایگاهی برسد، خلوص ایشان بود. هنگامی که می‌خواهیم در جامعه این خلوص را عملی کنیم، کار هر فردی نیست و این را افرادی می‌توانند انجام دهند که بیشتر به خط اولیای الهی دست می‌یابند.

عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: شاید بتوان گفت که شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی در دوره معاصر مانند شخصیت مرحوم دولابی بود که ایشان را از نزدیک دیده بودم. بارزترین ویژگی مرحوم دولابی صفای باطن و اخلاصش بود. چنانکه شهید سلیمانی نیز همین‌گونه بودند. از برجسته‌ترین ویژگی‌های شهید سلیمانی شفافیتی بدون ذره‌ای پیچیدگی در نیت، گفتار و رفتار بود، به طوری که هر آنچه در دل داشت بر زبانش جاری بود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت کشور با اشاره به تواضع این شهید گرانقدر، اظهار کرد: القاب و عناوین نظامی تعریقی را برای افراد و جایگاه اجتماعی‌شان به همراه دارد، اما شهید سلیمانی با وجود اینکه به جهت جایگاه و عنوان سازمانی در بالاترین سطح ممکن بود، لکن به یاد ندارم که ایشان را در مراسمی دیده باشم که انتظار احترام و دعوت به جایگاه ویژه داشته باشد یا از ایشان نامی برده شود.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های ایشان می‌توان شجاعت و شهامت را ذکر کرد. ایشان در این صفت بی‌نظیر بود. در شرایط جنگ عموم فرماندهان جلوی نیروهای خود حرکت می‌کنند و ایشان نیز در حوادث منطقه‌ و در جنگ‌های نیابتی، که اعوان و انصار خودفروخته آمریکایی در منطقه به راه انداختند، بپیشگام بودند.

طلایی با پرداختن به اینکه ایشان تا چند متری نیروهای تروریسم در جنگ‌های نامتعارف حضور داشت، تأکید کرد: در جنگ نامتعارف و تروریستی از هر جا امکان آسیب هست، اما شجاعت و شهامت این مرد الهی  عاملی بود که به دشمن نزدیک شود و این نشئت گرفته از اعتماد به خداوند متعال بود. عمر و زندگی به دست خداوند است و تا آنجا که خداوند متعال مقدر کرده باشد، عمر انسان به پایان می‌رسد.

وی اظهار کرد: هنر سردار شهید سلیمانی این بود که در عمل نشان داد که عمر به دست خداوند متعال است و شما در دهان دشمن نیز می‌توانی بروی اما خداوند متعال دشمن را کور و نابینا قرار دهد، به گونه‌ای که نتواند تو را ببیند تا بخواهد علیه تو عملیاتی را انجام دهد. ایشان پاسداری بود که هم زاهد و هم مرد میدان بود.

طلایی در پایان گفت: جامعه قرآنی کشور همانند سایر اقشار مختلف جامعه در غم جانکاهی که ناشی از شهادت سردار سلیمانی است به سر می‌برد، چنانکه از سوی بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها بیانیه‌های متعددی برای عرض تسلیت صادر شده است. بنده هم به نمایندگی از تمام مؤسسات، تشکل‌های قرآن و اتحادیه‌های قرآنی کشور مراتب تسلیت و تبریک خود را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و به رهبر عظیم و فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای و ملت سرافراز و سربلند و همچنین خانواده و فرزندان عزیز ایشان و همرزمان و پیشکسوتان خودم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به نیروهای مقاومت و به رزمندگان فاطمیون و زینبیون و دیگر رزمندگان، که در اقصی نقاط مختلف به عشق داشتن یک فرماندهی به اسم سردار سلیمانی با کفار و منافقین جنگیدند، اعلام می‌دارم. به برکت خون حاج‌قاسم، فضای معنوی در جامعه به وجود آمده است و امیدوارم خداوند متعال ما را در راه و مسیری که شهید سلیمانی و همرزمان او قدم برداشته‌اند قرار دهد و ما را هم به فیض شهادت نائل کند.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Tasnim
|
Sweden
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۱۳:۱۹
0
0
واشنگتن باید توسط موشک های شیمیایی بمباران شود . توسط یک کشتی نفتی. .... ده کشتی می تواند در اطراف امریکا بادبان .. و بمباران شهرستانها ساحلی ایالات متحده . شیمیدان .
captcha