آقای ترامپ، غافلگیری بزرگ در راه است
کد خبر: 3869312
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

آقای ترامپ، غافلگیری بزرگ در راه است

گروه بین‌الملل ــ ترامپ در یکی از آخرین توئیت‌های خود در واکنش به اصرار ایرانیان بر گرفتن انتقامی سخت از آمریکا به دلیل ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش اعلام کرد: در صورت حمله ایران، 52 هدف را در ایران مورد هجوم قرار خواهد داد. همچنین امروز صبح در توئیتی دیگر از خرید تجهیزات نظامی دو هزار میلیاردی‌اش سخن گفت تا ایران را از انتقام‌گیری بترساند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم؛ توئیت‌های ترامپ شدیداً از دلواپسی توأم با سردرگمی او به سبب چگونگی و مکان پاسخ ایران به آمریکا در مقابل ترور شهید قاسم سلیمانی حکایت دارد. سرنگونی پهپاد آمریکا یکی از معدود تجربه‌های آمریکا و غافلگیری این کشور در مواجهه با ایران دارد. رفتار ایران نیز مؤید آن است که فعلاً اصرار دارد ترامپ را با سردرگمی در وضعیتی قرار دهد که لحظه‌ای را فارغ از کابوس ایرانی و عملیاتی با اسم رمز قاسم سلیمانی سپری نکند.

اعزام هیئت‌های دیپلماتیک میانجی به ایران و تماس‌های متعدد مقامات خارجی با مسئولان کشورمان در این روزها حکایت از سناریوی واسطه‌سازی آمریکاییان برای خروج از باتلاقی است که نادانسته و بی‌توجه به عواقب ترور سپهبد سلیمانی و یارانش آن را ایجاد کرده‌اند. گفته می‌شود در این دیدارها و تماس‌ها پیشنهادهایی از جنس صرف نظر کردن آمریکا از بخش‌هایی از تحریم‌ها هم بیان شده است. البته پاسخ مقامات ایرانی به نمایندگی از مردم جز «انتقام و مقابله به مثل» نبوده است.

آنچه بر حیرت آمریکا و سردرگمی ترامپ افزوده، این است که ایران در مقابل این فاجعه به چه شکلی انتقام خواهد گرفت و در چه مکانی باران بلا بر سر ترامپ خواهد بارید. از دیدگاه ایرانیان، بزرگی شخصیت سپهبد شهید سلیمانی اقتضای انتقامی خارج از محاسبات آمریکاییان را دارد.

ترامپ با خروج از برجام، منطقه و تنگه هرمز را ناامن کرد و با این اقدام جهانیان را در مقابل خود به واکنش واداشت. البته به شکلی کامل آمریکا را ناامن کرد. ترامپ طبعاً باید مسئولیت‌های غیرقابل پیش‌بینی را عهده‌دار شود، همانگونه که با افتخار حمله تروریستی به سپهبد ایرانی را منتسب به خود کرد.

در مقابل تهدیدهای ترامپ پیش از این و مکرر اعلام شده بود که همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه در تیررس موشک‌های ایران قرار دارند. البته از موشک‌های نقطه‌زن مستقر در مرزهای اسرائیل نیز به کرات سخن‌ها گفته شده بود؛ اما به نظر می‌رسد این‌ها فقط بخش‌های اعلامی سیاست‌ها و استراتژی‌های ایران در مقابل آمریکا هستند و احتمالاً غافلگیری بزرگ در راه است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۱۳:۳۲
0
0
دوربعد درقبرستان هستی نه رئیس جمهور آمریکا
captcha