تهدید میراث‌فرهنگی جنایت جنگی است
کد خبر: 3869508
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
واکنش مونسان به تهدید ترامپ؛

تهدید میراث‌فرهنگی جنایت جنگی است

گروه جامعه ــ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان به توییت تهدیدآمیز رئیس‌جمهوری ایالات متحده امریکا واکنش نشان داد.

فوری ///تهدید میراث‌فرهنگی جنایت جنگی استبه گزارش ایکنا، به نقل از میراث آریا، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با اشاره به توییت اخیر دونالد ترامپ که در آن تهدید به حمله نظامی به ۵۲ سایت ایران از جمله سایت‌هایی که «از منظر فرهنگ ایرانی حائز اهمیت بسیاری هستند» گفت: امیدوارم این توییت یک اشتباه لفظی بوده باشد؛ چراکه حمله به مراکز فرهنگی کاملا بر خلاف عرف و قوانین بین‌المللی است.

مونسان تأکید کرد: مراکز فرهنگی در میان هیچ ملتی و با هیچ توجیهی پذیرفته نیست و براساس قطعنامه ٢٣٤٧ شورای امنیت سازمان ملل حمله به مراکز فرهنگی جنایت جنگی محسوب می‌شود. قطعنامه ۲۳۴۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ تصویب شد و تخریب و قاچاق میراث فرهنگی را محکوم کرد. در زمان تصویب، ایرنا بوکووا مدیرکل وقت یونسکو گفت: تخریب میراث‌فرهنگی یک جرم و تاکتیکِ جنگی است و دفاع از میراث یک ضرورت امنیتی است، از پالمیرا تا موصل. میراث فرهنگی سمبل وحدت و صلح است و به گفت‌وگوی فرهنگ‌هایی که همیشه وجود داشته‌اند، گواه داده. افراط‌گرایان خشن این را می‌دانند، به همین دلیل به دنبال نابودی آن هستند.
انتهای پیام
captcha