ابراهیم حاتمی‌کیا فیلمی فاخر درباره سردار سلیمانی بسازد
کد خبر: 3869545
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
یک کارگردان پیشنهاد داد:

ابراهیم حاتمی‌کیا فیلمی فاخر درباره سردار سلیمانی بسازد

گروه هنر ــ علی رویین‌تن با اشاره به جایگاه سینما در تولید آثار فاخر درباره سردار سلیمانی، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم که ابراهیم حاتمی‌کیا فیلمی فاخر درباره زندگی و منش سردار دل‌ها بسازد.

علی رویین‌تن، کارگردان سینما، در گفت‌و‌گو با ایکنا با اشاره به جمله یک شهروند عراقی درباره سردار سلیمانی گفت: توصیف یک شهروند عراقی از سردار سلیمانی برایم بسیار جذاب بود. او می‌گفت: «حتماً نیاز نیست سردار سلیمانی را بشناسید، اما وقتی می‌بینید گرگ‌ها، کفتارها و شغال‌ها خوشحال‌اند، حتماً شیری از بیشه رفته است.» سردار سلیمانی شیرمردی بود که دیگر ایران نظیرش را نخواهد دید و نام او در تاریخ هم به نیکی ذکر خواهد شد. 
 
وی درباره دیدارش با حاج قاسم تصریح کرد: چند بار حاج قاسم را با لباس شخصی دیدم و بی‌نهایت متواضع و خاشع بود و گویا دلبستگی زمینی نداشت و هر بار که قرار بود برای او مراسمی برگزار شود موافقت نمی‌کرد. 
 
کارگردان فیلم سینمایی دلشکسته اظهار کرد: سردار سلیمانی به آرزویش دست یافت، اما بدا به حال کسانی که افرادی نظیر او را درک نکنند و از دنیا بروند. هیمنه او در حدی است که رئیس‌جمهور قدرتمند‌ترین کشور دنیا از شنیدن نامش می‌هراسد. 
 
وی ابراز کرد: درباره ساخت آثار هنری درباره حاج قاسم سلیمانی باید به نکته بسیار مهمی توجه کرد. در واقع این آثار در هر شکل باید به بهترین و فاخرترین شکل ممکن ساخته شوند تا در تاریخ سینمای ایران و حتی جهان ماندگار شوند. 
 
رویین‌تن در پایان تأکید کرد: به نظرم عظمت سردار سلیمانی به حدی است که هالیوود هم درباره او فیلم خواهد ساخت، زیرا دوره ترامپ سپری خواهد شد و سینماگران آزاده‌ای که در آمریکا وجود دارند زندگی سردار را روایت می‌کنند. پیشنهاد من این است که حاتمی‌کیا برای ساخت اثری درباره سردار سلیمانی اقدام کند و او بهترین گزینه به شمار می‌آید. 
انتهای پیام
captcha