طنین صدای «من یک قاسم سلیمانی‌ام» در مدارس البرز
کد خبر: 3869651
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

طنین صدای «من یک قاسم سلیمانی‌ام» در مدارس البرز

گروه اجتماعی ــ همزمان با مراسم تشییع پیکر پاک سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، دانش‌آموزان البرز در مدارس این استان یکصدا شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و«من یک قاسم سلیمانی‌ام» سردادند.

طنین صدای «من یک قاسم سلیمانی‌ام» در مدارس البرز

به گزارش ایکنا از البرز، همزمان با مراسم تشییع پیکر پاک سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، دانش‌آموزان البرز، صبح دوشنبه، 16دی در مدارس این استان یکصدا شعارهای « مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و« من یک قاسم سلیمانی هستم » سردادند.
فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در حاشیه این مراسم اظهارکرد: همه ما در ایران اسلامی که همه افتخارش به شهدای گرانقدر است بر خود می‌بالیم که فریاد بزنیم من یک قاسم سلیمانی هستم.
وی با اشاره به اینکه دفاع از شخصیت‌هایی که قهرمانان ملی به شمار می‌روند درکارنامه درخشان مردم ایران جای خاصی دارد، خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان " من یک قاسم سلیمانی هستم" دیده می‌شود اهمیت مردم به ویژه فعالان عرصه تعلیم و تربیت به وجود و حضور قهرمانان ملی خود و نشان دادن واکنش‌های شدید به دشمنان این قهرمانهاست.
فهمیده گفت: این حرکت خودجوش در مدارس نشان از اهمیت و حفظ حرمت ملی و وحدت ملی با تبعیت محض از ولایت فقیه در سنگر علم و دانش دارد. این برنامه‌های فرهنگی درراستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دربین نسل چهارمی‌های انقلاب است تا دشمنان بدانند فرزندان آینده‌ساز ایران رهرو مکتب اسلام و انقلابند.
این مسئول با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم درمراسم یادبود وتشیع سردارحاج قاسم سلیمانی پاسخی کوبنده به اقدام تروریستی آمریکا دارد، اضافه کرد: به همین دلیل است که امروز همه دانش آموزان و فرهنگیان در مدارس فریاد بر می آورند که " من یک قاسم سلیمانی هستم".
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش تصریح کرد: تاثیرگذاری یک مراسم شهید در قشر دانش‌آموز که آن دوران را درک نکرده‌اند می‌تواند دانش‌آموزان را بیشتر در جریان ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا قرار دهد و در واقع یک نوع واکسن در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن و توطئه‌های آن‌ها است.
فهمیده تاکید کرد: برگزاری این برنامه‌ها و یادوارهای شهدا خنثی‌کننده توطئه‌های دشمن درعرصه‌های مختلف است و برماست که دراین برهه از زمان به حوزه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بیشتر توجه کنیم زیرا فرهنگ دفاع و شهادت میراثی ارزشمند است .

انتهای پیام
captcha