سردار سلیمانی حق را در دفاع از نظام جمهوری اسلامی می‌دانست
کد خبر: 3869654
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
امام جمعه موقت شهرکرد:

سردار سلیمانی حق را در دفاع از نظام جمهوری اسلامی می‌دانست

گروه اجتماعی ـ امام جمعه موقت شهرکرد، گفت: سردار سلیمانی در موضع‌گیری‌های جناح‌ها وارد نمی‌شدند و طرفدار حق بودند و حق مهم را حفظ و بقای نظام جمهوری اسلامی می‌دانستند و چون در جناح‌های سیاسی شرکت نمی‌کردند محبوب همه جناح‌ها و گروه‌ها بودند.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص دلایل محبوبیت سردار سلیمانی به عنوان چهره ملی، بیان کرد: محبوبیت یک انسان در نزد بندگان خدا نشان دهنده این است که این محبت عنایتی از سمت خدای متعال به آن شخص است.

وی ادامه داد: صداقت و عمل پاک برخی از افراد به آن‌ها عزت می‌دهد زیرا زمانی که نیت و عمل پاک باشد خداوند نیز به شخص عزت عنایت خواهد کرد، عزت و حرمت دست خداست و به هر که بخواهد می‌دهد، زمانی که خدا کسی را دوست داشته باشد محبت را در قلب بندگانش می‌اندازد.

امام جمعه موقت شهرکرد به سخنان امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرماید: کسی که عزت دنیا را می‌خواهد نیاز به خودنمایی و ریاکاری برای افزایش محبت مردم به خود را ندارد زیراکه محبوبیت دست خداوند است و اگر او برای رضای خدا کار کند خداوند نیز دل‌های مردم را متوجه او می‌کند و محبتش را در دل‌های آن‌ها قرار خواهد داد.

وی افزود: سردار سلیمانی از دوران کودکی خالص، پاک و در زمان جوانی نیز انسان پاک و با صداقتی بود که در این سال‌های اخیر نیز توفیقات بزرگ و تاریخی نصیش شد و همچنین به خاطر اخلاق خوب و دور بودن از خودنمایی و بداخلاقی‌ها، خداوند او را نیز محبوب قلب‌ها کرد.

حجت‌الاسلام فاطمی در رابطه با اثرگذاری شهادت سردار در متحد شدن مردم علیه آمریکا، اظهار کرد: سردار سلیمانی خصوصیات جالبی داشت و یکی از این خصوصیت این بود که ایشان زیاد در خطوط سیاسی وارد نمی‌شد و خصیصه اصلی ایشان حمایت از اصل نظام جمهوری اسلامی و فداکاری با هرچه در توان دارد برای حفظ نظام جمهوری اسلام و راه امام(ره) و رهبر انقلاب بود.

مدرس حوزه علمیه شهرکرد افزود: سردار سلیمانی در موضع‌گیری‌های جناح‌ها وارد نمی‌شدند و طرفدار حق بودند و حق مهم را حفظ و بقای نظام جمهوری اسلامی می‌دانستند و چون در جناح‌های سیاسی شرکت نمی‌کردند محبوب همه جناح‌ها و گروه‌ها بودند و همانگونه که مشاهده می‌شود همبستگی ملی در محوریت وجود ایشان در جامعه تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم این حرکت نسنجیده و همراه با تندخویی که از سوی آمریکا اتفاق افتاد و مصداق تروریست بین‌الملل بود به یک بیداری در سطح آمریکا و دنیا بیانجامد و این بیداری مانع یکسری از حرکت‌های ظالمانه شود و آگاهی مردم ایران و عراق نسبت به شهادت سردار سلیمانی و یارانش بیشتر ‌شود.

حجت‌الاسلام فاطمی افزود: تصورات دولت آمریکا و دولت اشغالگر قدس این است که با شهید سردار سلیمانی بسیاری از برنامه‌های ایران تحت شعاع قرار می‌گیرد که باور ما غیر از این است و با عزم جزمی که رهبر معظم انقلاب دارند و با نیروهایی که تربیت شده شهید سلیمانی هستند، این عزم راسخ‌تر شده است و بیش از پیش توطئه‌های آن‌ها خنثی خواهد شد.

 وی افزود: با این عمل قبیح ، تنها کینه‌ای که آمریکا و یارانش از سردار سلیمانی داشتند عملی شد و آن‌ها به خیال خود از او انتقام گرفتند در حالی که نیروهایی که تحت امر رهبر انقلاب و تربیت‌یافته سردار سلیمانی هستند هرگز اجازه نخواهند داد که برنامه‌های گذشته تعطیل شوند.

حجت‌الاسلام فاطمی گفت: آمریکا با شهادت سردار سلیمانی می‌خواهد تصوراتی برای مردم ایجاد کند که با این شهادت مردم ترسیده‌اند اما عکس این تصورات اجرایی شد و مردم ایران علیه آمریکا یکپارچه‌تر و متحدتر شده‌اند و در بین این مردم کسانی که جان خود رابر کف دست بگیرند و آماده جانفشانی باشند بسیارند، این شهادت سبب بیدارتر شدن مردم شد و رذالت و پستی آمریکای‌ها را بیشتر کرد لذا تصور ترس ایرانیان تصور غلطی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha