سردار سلیمانی؛ تربیت شده مکتب قرآن بود
کد خبر: 3869659
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

سردار سلیمانی؛ تربیت شده مکتب قرآن بود

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه شهید سردار سلیمانی نمونه واقعی عامل به قرآن بود، گفت: رفتار و عمل سردار سلیمانی مصداق عینی آیات قرآن بود چراکه ایشان بزرگ شده مکتب قرآن کریم بود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسین شهسواری، معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، 16 دی‌ماه در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره رقابت‌های قرآنی طلاب و روحانیون اهل سنت استان کردستان اظهار کرد: شرایط خاصی که استکبار جهانی در چند روز اخیر بر ملت مسلمان ایران تحمیل کرد، قاعدتاً سمت و سوی جریانات سیاسی ما را تغییر داده است.
وی با اشاره به اینکه شعار هفتمین دوره مسابقات قرآنی «عمل به قرآن، ضرورت امروز جهان اسلام» است، افزود: حادثه‌ای که برای سردار سلیمانی اتفاق افتاد در همین راستا بوده است چراکه این شهادت آیات قرآن را برای ما ترسیم کرد.
حجت‌الاسلام شهسواری، بیان کرد: همان‌گونه که پیامبر اکرم (ص) اهل بیت، صحابه و تابعین پیامبر اسلام همگان اشداه علی الکفار بودند اگر بخواهیم مصداق دیگری در جامعه امروز مانند این بزرگ مردان اسلام پیدا کنیم، سپهبد سلیمانی یکی از این مصداق‌هاست.
گام‌های آهنین سردار سلیمانی لرزه به اندام دشمنان انداخته است
وی اعلام کرد: مگر می‌شود کسی بدون پشتوانه قرآنی در تیررس دشمنان روی خاکریز با صلابت و مردانگی و گام‌های آهنینی قدم بردارد و لرزه به اندام دشمنان ایران اسلامی بیندازد.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: اگرچه شهید سپهبد سلیمانی شیرمیدان نبرد بود اما در دیدار با رهبر معظم انقلاب، خانواده شهدا و مظلومان جهان مهربان‌ترین و عاطفی‌ترین انسان‌ها بوده است که این رفتار وی نیز برگرفته از آیات قرآن کریم و مصداق عینی رحماء بینهم بوده است.
وی با اشاره به آیه 23 سوره احزاب که می‌فرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا؛ از میان مؤمنان مردانی‌اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند»، افزود: نمی‌توان گفت که این آیه فقط مربوط به زمان پیامبر بوده بلکه مصداق عینی این آیه در جامعه کنونی ما سردار سلیمانی بوده است و همین امر نشان از جاودانگی قرآن دارد.
رفتار و عمل سردار سلیمانی مصداق عینی آیات قرآن بود
حجت‌الاسلام شهسواری با اشاره به اینکه شهید سردار سلیمانی نمونه واقعی عامل به قرآن بود، گفت: رفتار و عمل سردار سلیمانی مصداق عینی آیات قرآن بود چراکه ایشان بزرگ شده مکتب قرآن کریم بود.
وی عنوان کرد: در سایه همین فرهنگ قرآنی شخصیتی رشدونمو پیدا می‌کند که استکبار جهانی با تمام هیمنه‌اش از وجود او در هراس هستند و تمام سلاح‌های پیشرفته خود در جهان را به کار می‌گیرد تا بتواند فقط سردار سلیمانی را به شهادت برساند. ما باید به وجود چنین سردارانی به خود ببالیم.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اعلام اینکه شهید سپهبد سلیمانی تمام استکبار جهانی را به زانو درآورده بود، افزود: همین مقاومت و ایستادگی تمام قد سردار سلیمانی موجب شده که تمام جهان آمریکا را به دلیل انجام این اقدام جنایتکارانه‌اش سرزنش می‌کنند.
وی اعلام کرد: ما باید نیز در عمل به قرآن مانند سردار سلیمانی باشیم و روح، روان، فکر، زندگی ما قرآنی باشد تا بتوانیم همچون سردارمان در جهان جاودانه شویم.
حجت‌الاسلام شهسواری تأکید کرد: سردار سلیمانی تنها متعلق به کرمان، شرق کشور، ایران، انقلاب اسلامی و ... نبوده و نیست چراکه در دورترین نقطه عالم اگر مظلومی صدایش بلند می‌شد، سردار سلیمانی برای دادخواهی آنجا بوده و به شیعه، سنی، کُرد، عرب، فارس، ایرانی؛ غیرایرانی بودن آن‌ها کاری نداشت.
وی به رشادت‌های سردار سلیمانی در خروج داعش در منطقه اشاره کرد و افزود: شهید سپهبد سلیمانی در خروج داعش خدمتی به جهان اسلام کرد که نام و یاد ایشان را در جهان ماندگار کرد.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: ما نیز به تبعیت از سردار سلیمانی باید قرآن را در زندگی خود ساری و جاری کنیم و در عمل، رفتار و گفتار نمونه واقعی یک انسان قرآنی باشیم.

انتهای پیام
captcha