شهادت سلیمانی و ابومهدی‌المهندس، اتحاد عراق و ایران را رقم زد
کد خبر: 3869691
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

شهادت سلیمانی و ابومهدی‌المهندس، اتحاد عراق و ایران را رقم زد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه، مردم سوریه همچون پروانه دور حاج قاسم می‌چرخیدند، گفت: خون شهید سلیمانی و ابومهدی‌المهندس موجب اتحاد بین مردم عراق و ایران شد.

شهادت سلیمانی و ابومهدی‌المهندس، اتحاد عراق و ایران را رقم زدبه گزارش ایکنا از مازندران، عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، یکشنبه شب ۱۵ دی‌ماه در مراسم گرامیداشت سردار پر افتخار سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد سعادت مهرآباد نکا برگزار شد، گفت: شهدا ایمان و عشق بازی با خدا دارند و در وصیت نامه‌های خود شهادت را از خدا می‌خواستند.
وی با اشاره به اینکه، روح پاک شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم حاضر و ناظر است، افزود: شهید سلیمانی سرتا پای وجودش ادب بود.

ملکی با بیان اینکه، شهدا عاشق خدا هستند و با فرهنگ عاشورایی پرورش یافتند، تصریح کرد: شهید سلیمانی در یادواره شهدای بابل انگشترش را به درخواست فرزند شهید یاسر زندی به او هدیه داد و باید ببینیم که شهدا چه کردند که خدا عاشق و خریدارشان شد.
این مسئول با اشاره به خدمات ۴۰ ساله این شهید، افزود: خاطرات هشت سال دفاع مقدس، مأموریت‌ها، فرماندهی و مدیریت در سیستان و بلوچستان، افغانستان، سوریه، عراق و یمن شهید سلیمانی به یادماندنی است.

ملکی، گفت: دنیا محل آزمایش و تکامل به سوی آسمان است و آخرین مرحله رشد تکاملی انسان رسیدن به کمال و تقدیم جان به خداست و شهدا شاگردان اول دانشگاه جنگ هستند.
این مسئول با اشاره به حماسه مردم اهواز در استقبال و تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و ابومهدی‌المهندس، افزود: مردم اهواز با حضور در مراسم شهدا بصیرت‌شان را به رخ کشیدند و به زیبایی به صحنه آمدند و فرودگاه اهواز را فرودگاه شهید سلیمانی کردند.
وی با بیان اینکه، در کرمان هم شاهد حضور مردمی هستیم که دور تا دور بیت شهید سلیمانی حلقه زدند، ادامه داد: شهدا هم با جان و مال خود با خدا معامله کردند.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی ساختمان دو طبقه خود را به گروه ثارالله تقدیم کرد تا خاطرات شهدا را جمع آوری کنند، گفت: این موسسه در استان‌ها هم خاطرات پدران و مادران شهدا را جمع آوری می‌کردند و اینگونه این شهید با خدا معامله کرد که خدا او را هم در دنیا و هم در آخرت محبوب کرد.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه، مردم سوریه همچون پروانه دور حاج قاسم می‌چرخیدند، گفت: خون شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس موجب اتحاد بین مردم عراق و ایران شد و شهید سلیمانی دنبال منافع نبود.

وی با بیان اینکه مردم ایران و عراق و سوریه متحد هستند، گفت: اربعین یعنی مانور بصیرت، بی‌بصیرتی عوام و برخی خواص باعث شهادت امام حسین (ع) شد.
ملکی با بیان اینکه سپاه بدر در جنگ تحمیلی ۷۰۰ شهید به ایران تقدیم کرد، اظهار کرد: منافقین در فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی مغز جوانان ما را در شستشو دادند و در پی تفرقه و پاره شدن حلقه وصل هستند و ما باید هوشیار و بیدار باشیم.
وی افزود: خون شهدا به موقع به کمک ما آمد؛ داشت اختلاف بین شیعیان عراق و ایران بوجود می‌آمد و شهر‌های شیعه نشین نجف و کربلا دچار مشکل شده بود.
این مسئول با بیان اینکه شهید سلیمانی الگو و سرمشق ما است، گفت: این شهید بزرگوار به کمک ما و انقلاب اسلامی ایران و عراق آمد و امروز شاهد بودیم که مجلس عراق هم تصویب کرد که نیرو‌های شیطانی آمریکا باید از عراق خارج شوند.
وی بیان کرد: شهادت دارای پیام است و با شهادت این شهدا انسجام جبهه مقاومت در سوریه یمن، لبنان، ایران، افغانستان، کشمیر نیجریه و بحرین ایجاد شد.

انتهای پیام
captcha