بيانيه حشدالشعبی درباره آزمايش DNA شهدا/ تشییع پیکر المهندس در بصره
کد خبر: 3869724
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

بيانيه حشدالشعبی درباره آزمايش DNA شهدا/ تشییع پیکر المهندس در بصره

گروه بین‌الملل ــ حشدالشعبی عراق با صدور بیانیه‌ای از پایان آزمایش‌های DNA شهدای حملات تروریستی آمریکا و جداسازی پیکر آن‌ها از یکدیگر خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از السومریه‌نیوز، حشد الشعبی امروز در این بیانیه‌ اعلام کرد: به  دلیل شدت انفجار حمله تروریستی بامداد جمعه، تکه‌های پیکر ابومهدی المهندس با تکه‌هایی از پیکر یکی دیگر از شهدای حشدالشعبی و پیکر سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ترکیب شده بود که برای انجام آزمایش، پیکرهای آن‌ها به تهران فرستاده شدند.

براساس این بیانیه، آزمایش دی‌ان‌ای به پایان رسیده و قرار است پیکر ابومهدی المهندس فردا به عراق منتقل شود.


از سوی دیگر، پایگاه خبری «بغداد الیوم» گزارش داد که پیکر ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان حشدالشعبی عراق، فردا از ایران به بصره بازگردانده خواهد شد و اقدامات لازم برای استقبال رسمی و مردمی در فرودگاه از پیکر وی صورت خواهد گرفت. پیکر المهندس هشت صبح فردا وارد فرودگاه بصره خواهد شد و طی مراسمی رسمی و مردمی استقبال خواهد شد.

«اسعد العیدانی»، استاندار بصره، نیز از تعطیلی رسمی ادارات این استان در روز سه‌شنبه برای تشییع پیکر ابومهدی المهندس خبر داد.
 
پیشتر نیز اعلام شده بود که پیکر معاون حشدالشعبی برای انجام آزمایش دی‌ان‌ای به تهران منتقل شده و قرار است پس از انجام‌ آزمایش‌ها به نجف بازگردد و در قبرستان وادی‌السلام به خاک سپرده خواهد شد.
 
شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به همراه شماری دیگر از نیروهای مقاومت ایرانی و عراقی بامداد جمعه سیزدهم دی ماه در حمله پهپادهای آمریکایی پس از خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند. مراسم تشییع پیکر شهدا شنبه در شهرهای بغداد، کربلا و نجف برگزار شد و امروز با حضور میلیونی مردم ایران در خیابان‌های تهران پیکرهای این شهدا تشییع شدند.
انتهای پیام
captcha