22 فروردین؛ آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران/ اعلام حضور 250 نفر از سراسر جهان
کد خبر: 3869905
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کریم دولتی خبر داد:

22 فروردین؛ آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران/ اعلام حضور 250 نفر از سراسر جهان

گروه مسابقات ــ سخنگوی ستاد برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با اشاره به برپایی مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات در 22 فروردین‌ 99، گفت: تاکنون 250 نفر برای حضور در مسابقات درخواست کرده‌اند که مراحل گزینش آنها از اوایل بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.

22 فروردین آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران / درخواست اولیه 250 نفر برای حضور

کریم دولتی، دبیر ستاد برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به برگزاری جلسات و برنامه‌های این ستاد در روزهای گذشته و برای آماده‌سازی مسابقات در مشهد مقدس،‌ گفت: اعضای ستاد برپایی مسابقات، بازدیدهای مختلفی از اماکن متبرک حرم رضوی داشتند و از برخی مکان‌ها، که قبلاً برای اسکان و محل برگزاری مسابقات شناسایی شده بود، بازدید شد. در ادامه نیز چند جلسه با مسئولان آستان قدس و همچنین مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی برگزار شد.

وی افزود: نتیجه همه این بازدیدها و جلسات تا حدود زیادی به نهایی شدن مکان‌های برگزاری مسابقات در داخل آستان رضوی منجر شده و همچنین مکان‌هایی که برای اسکان متسابقان و مهمانان پیش‌بینی شده تقریباً قطعی است.

دولتی تصریح کرد: طی جلسات فشرده تخصصی که بین گروه‌های مختلف کمیته‌های اصلی و ستاد برگزاری کشوری و ستاد اجرایی در استان برگزار شد، توافق شد تا یک‌سری مسائل اجرایی، که بین تهران و مشهد باقی مانده است، در مشهد پیگیری شود.

سخنگوی ستاد برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به برپایی جلسات هفتگی این ستاد اشاره و اظهار کرد: در آخرین جلسه این ستاد که اوایل هفته جاری برپا شد، جمع‌بندی در مورد بازدید از شهر مشهد و اماکن برگزاری مسابقات صورت گرفت. جلسات اختصاصی نیز در طول هفته از جمله امروز و فردا برای بررسی دقیق برنامه‌های هر کدام از کمیته‌ها و سرجمع هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم، که در طول مسابقات انجام می‌شود، برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه کمیته برنامه‌های خود را قطعی کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که سایر کمیته‌ها نیز امروز، 17 و فردا، 18 دی‌ماه برنامه‌های خود را قطعی کنند تا تمامی برنامه‌های کمیته‌ها بسته شود.

دبیر ستاد برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ابراز کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های قبلی، انتظار داریم که منابع و نیروی انسانی باجدیت مدیریت شود و هماهنگی افزایش یابد و یک‌سری پیش‌بینی درباره عملکرد کمیته‌ها انجام شود.

دولتی در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: فراخوان دعوت از شرکت‌کنندگان در مسابقات از ابتدای آذرماه امسال آغاز شده و طی آن به همه سفارتخانه‌ها، رایزنی‌های فرهنگی و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها اطلاع داده شده است. در حال حاضر نیز بیش از 250 نفر برای حضور در این مسابقات ثبت‌‌نام کرده‌اند. البته معنی این حرف حضور تمامی این افراد در مسابقات و راه یافتن به ایران نیست.

وی با تأکید بر اینکه نحوه گزینش شرکت‌کنندگان در مسابقات مانند سال‌های گذشته است، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات مانند سال گذشته یک پالایش نسبی خواهیم داشت و افرادی که از سطح فنی و شرایط مسابقات برخوردار باشند برای حضور در مسابقات دعوت می‌شوند. همچنین شرکت‌کنندگان تعدادی از کشورها به خاطر شرایطشان، خارج از فراخوان عمومی دعوت شدند. ارسال اسامی نمایندگان این کشورها تا اوایل بهمن ماه طول خواهد کشید و پس از آن هم گزینش داخلی را آغاز خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در مورد زمان‌بندی برگزاری مسابقات نیز بیان کرد: افتتاحیه این دوره از مسابقات جمعه، 22 فروردین 99 مصادف با شانزدهم شعبان خواهد بود و به احتمال زیاد صبح همان روز مرحله مقدماتی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha