اعتراض مردم به سکوت سفرای کشورهای اروپایی در قبال شهادت سردار سلیمانی
کد خبر: 3869976
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
با امضای طومار مردمی انجام می‌پذیرد؛

اعتراض مردم به سکوت سفرای کشورهای اروپایی در قبال شهادت سردار سلیمانی

گروه جامعه ــ طومار اعتراضی مردم ایران خطاب به سفرای کشورهای اروپایی، که در قبال شهادت سردار سلیمانی سکوت پیشه کرده‌اند، امروز به کرمان رسید و بیش از  پنج هزار کرمانی آن را امضا کردند.

اعتراض مردم به سکوت سفرای کشورها در قبال شهادت سردارسلیمانیبه گزارش ایکنا؛ طومار اعتراضی مردم ایران خطاب به سفرای کشورهای اروپایی، که در قبال شهادت سردار سلیمانی و جنایت آمریکا سکوت پیشه کرده‌اند، امروز به کرمان رسید و همان ساعت اول صبح بیش از  پنج هزار کرمانی آن را امضا کردند.

بنا بر این گزارش، امضای این طومار، که دیروز 16 دی‌ماه در تهران آغاز شد، امروز همزمان با مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی به کرمان رسید و علاوه بر مردم شهیدپرور کرمان، شماری از مسلمانان کشورهای پاکستان، هندوستان، افغانستان، یمن، لبنان و عراق، که برای این مراسم به کرمان آمده‌اند، نیز این طومار را امضا کردند.

مرتضی کارآموزیان، مسئول پیگیری این حرکت مردمی، به خبرنگار ایکنا گفت: این طومار پس از انجام مراحل قانونی و حقوقی خود به دفتر سفرای کشورهای خارجی ارسال می‌شود.

متن این طومار به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سفرای کشورهای اروپایی در تهران،
اقدام غیرقانونی و خصمانه دولت ایالات متحده آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و مجاهد رشید ابومهدی المهندس و یاران همراه، مصداق مسلم تروریسم دولتی است. این اقدام از سوی دولتی انجام شد که به اذعان مقامات رسمی آن، گروه تروریستی و خطرناک داعش را ایجاد و از آن حمایت کرد. این در حالی است که شهید قاسم سلیمانی،به عنوان مبارز خستگی‌ناپذیر، با سال‌ها تلاش شبانه‌روزی خود، نقش کلیدی در نابودی داعش در منطقه بر عهده داشت. بی‌تردید مجاهدت‌های ایشان خدمت بزرگی در تأمین امنیت مردم جهان و از جمله شما کشورهای اروپایی محسوب می‌شود.

انتظار روشن آزادی‌خواهان و صلح‌دوستان جهان فارغ از دین، ملیت و زبان، مخالفت و اعلام محکومیت این اقدام تروریستی است اما با اظهار تاسف و انزجار شاهد آن هستیم که کشورهای اروپایی که به دروغ شعار صلح و مبارزه با تروریست می‌دهند در قبال این اقدام تروریستی، سکوت اختیار کرده و حتی برخی از آنها بی‌شرمانه از اقدام دولت استکباری آمریکا حمایت می‌کنند.

بدین‌وسیله امضاکنندگان ذیل، مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به سکوت و یا حمایت دولت‌های اروپایی اعلام و قاطعانه درخواست می‌کنیم فوراً نسبت به محکومیت ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اتخاذ موضع نمایید.

انتهای پیام
captcha