«سلیمانی» شدن آسان نیست
کد خبر: 3869994
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

«سلیمانی» شدن آسان نیست

گروه سیاست و اقتصاد ــ حجت‌الاسلام والمسلمین راشدیزدی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از مردم، برای مردم و در قلب مردم بودند گفت: سلیمانی شدن کار آسانی نیست تصمیم بگیرید برای مردم باشید.

استقبال از شهید سردارسلیمانی نشان از محبوب القلوب بودن، ایشان است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشدیزدی، کارشناس مذهبی، شب گذشته، 16 دی ماه در مراسم تجمع بزرگ دانشگاهیان مشهد که به مناسبت گرامیداشت سرداران جبهه مقاومت در مسجد‌الزهرا(س) دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند همه شهدا به ویژه شهدای حمله تروریستی به فرودگاه بغداد و مخصوصاً سردار سرافراز قاسم سلیمانی و سردار ارزشمند عراقی، ابوالمهدی المهندس را قرین رحمت کند. از این حادثه، ملت شریف ایران استفاده‌ها برده و به ویژه شما فرهیختگان ارجمند و دانشگاهیان چیزهای زیادی دریافتید. 

وی بیان کرد: جامعه‌شناسان معتقدند که هر انقلاب چهار رکن دارد. این ارکان هر کدام یک چهارم تاثیر در انطباق را دارند. هرکدام از این یک چهارم‌ها نباشند، انقلاب متضرر، فرسوده و کهنه می‌شود. 

راشدیزدی با بیان اینکه این چهار رکن شامل عنصر مردم، عنصر پیشوایی و رهبری، تشکل و تداوم است، افزود: اولین و مهمترین عنصر مردم هستند. به خواست و اراده مردم انقلاب کلید زده می‌شود. اگر آن‌ها نخواهند، انقلابی آغاز نمی‌شود. مردم باید حس کنند که وضع موجود مناسب نیست و باید تغییر انجام شود. 

وی بیان کرد: جامعه شناسان بر این عقیده هستند که اگر احساس نیاز به انقلاب شد، باید کادر مدیریتی فراهم شود وگرنه نباید صد در صد انقلاب کنند. اگرصد در صد انجام شود باید هر کرسی که بوده خالی شود. 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در واقع انقلاب فرهنگی بود، تاکید کرد: ما سرمایه‌های فرهنگی زیادی داشتیم که توانستیم تجدید حیات کنیم. هیچ ملتی با عوض شدن لباس مردم، تغییر ماهیت پیدا نمی‌کند. مردم احساس می‌کنند، عقل کمک می‌کند و با علم، کشوری از لحاظ ماهیتی تغییر پیدا می‌کند. این تغییر به‌گونه‌ای است که زندگی مردم تغییر می‌کند. 

راشدیزدی گفت: خداوند نیز در سوره توبه به اهمیت مردم اشاره دارد و در معرفی پیامبربه مردمی بودن ایشان و از مردم بودن ایشان می‌گوید. هرکس که بخواهد بماند و خود را به اثبات برساند، باید سه خاصیت داشته باشد یعنی باید از مردم، با مردم و برای مردم باشد. این فرد در قلب مردم می‌ماند. شهدا و به ویژه شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس این گونه بودند که از آن‌ها به این شکل نیز استقبال شد. شهید سردار قاسم سلمیانی از مردم، برای مردم و در قلب مردم بود. 

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم مشهد، تهران، اهواز، قم و عراق شد، بیان کرد: تصمیم بگیرید که برای مردم باشید. سلیمانی شدن آسان نیست. خداوند به موسی فرموده است:« من اگر بنده بودم، برای جلب لطف خدا و رضایت او، به بندگان خدا بیشتر خدمت می‌کردم».

راشدیزدی بیان کرد: استکبار در کرسی‌های جهانی تکیه زده که نتیجه آن این است که در دنیا مشاهده می‌کنید. دنیا مردمی اداره نمی‌شود. حقوق بشر روی زمین نابود شده است. کسانی که مدعی اداره دنیا و حقوق بشر هستند، دیوانه‌وار جلو می‌روند.

وی  در خصوص سازمان ملل متحد، گفت: این سازمان از روز اول حق را به ناحق می‌داد. آیا این اداره کردن دنیا است؟ تقریبا تمام بشر به بلوغ انسانیت رسیده‌اند. 154 کشور عمل زشت و غیر انسانی که آمریکا انجام داده است را محکوم کرده‌اند. دنیا این استحقاق را دارد که حکومت عقل بر دنیا حاکم شود. اگر سازمان ملل درست بود، دنیا درست اداره می‌شد.

 

انتهای پیام
captcha