شهادت سردار سلیمانی انسجام ملی را به رخ جهانیان کشید
کد خبر: 3870017
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
وزیر ارشاد:

شهادت سردار سلیمانی انسجام ملی را به رخ جهانیان کشید

گروه ادب ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتصد و سی و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره سردار قاسم سلیمانی گفت: حضور میلیونی مردم در شهرهای مختلف به ویژه تهران برای وداع با سردار سلیمانی و محکومیت اقدام جنایتکارانه آمریکا انسجام و وحدت ملی را به رخ جهانیان کشید.

شهادت سردار سلیمانی انسجام ملی را به رخ جهانیان کشید

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی با تاکید بر این مطلب افزود: وقتی مرحوم حاج سیدمصطفی خمینی به شهادت رسیدند، حضرت امام خمینی(ره) در واکنش به این شهادت از تعبیر الطاف خفیه الهی یاد کردند و با اینکه سید مصطفی برای امام از جایگاه و وجاهت خاصی برخوردار بود ولی شهادت وی ضربه ای بر مدیریت جهادی حضرت امام خمینی(ره) وارد نکرد.

وی گفت: اتفاقاتی در دو دوره قبل و بعد از شهادت حاج سیدمصطفی خمینی پدید آمد و در روز جمعه ۱۳ دی امسال هم وقتی خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدیم، در ابتدا یک شوک اولیه بود و انسان فکر نمی کرد که بتواند از این غم بلند شود، ولی اتفاقاتی که در روزهای اخیر و در پی شهادت ایشان پدید آمد، چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی نشان از تغییرات اساسی دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: مردم به عنوان اصلی ترین سرمایه اجتماعی کشور با حضور خود در مراسم وداع با سردار حاج قاسم سلیمانی منجر به رفع گسست های بین مردم با مردم و مردم با حاکمیت شدند.

وی در عین حال تصریح کرد: این حضور در سراسر کشور قابل مشاهده بود و شهادت سردار سلیمانی منجر به وحدت و انسجام ملی شد که نباید از این امر به عنوان سرمایه اجتماعی غافل بود.

صالحی با اشاره به تغییرات در فضای منطقه ای پس از شهادت سردار سلیمانی ادامه داد: در شرایطی که وجود داشت و دشمن در تلاش برای گسست و واگرایی روابط ایران و عراق بود، شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش و ابومهدی المهندس و تشییع آن ها در مسیر کربلا تا نجف اتفاقاتی را در پی استحکام این روابط پدید آورد.

وی اخراج نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق با تصویب هیات پارلمانی عراق را از دیگر اتفاقات پس از شهادت سردار سلیمانی بیان کرد و گفت: در فضای جهانی هم اتفاقاتی افتاد که قابل توجه است.

صالحی در ادامه با اشاره به ویژگی های فردی سردار سلیمانی افزود: اخلاص یکی از ویژگی های بارز ایشان بود و رابطه وی با خداوند همراه با خلوص بود و وقتی کسی با بی نهایت خود را به خداوند وصل می کند قدرت بی نهایت برایش ایجاد می شود و اگر چه شهادت ایشان برای ما سخت و غم انگیز است اما امیدوارم مایه اتفاقات مثبت در آینده و در مسیر اهداف ایشان باشد.

انتهای پیام
captcha