گروه بین‌المللی بحران: ترور قاسم سلیمانی نتایج معکوس برای آمریکا دارد  
کد خبر: 3870067
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹

گروه بین‌المللی بحران: ترور قاسم سلیمانی نتایج معکوس برای آمریکا دارد  

دیگر رسانه‌ها ــ مدیر پروژه ایران در گروه بین‌المللی بحران اعلام کرد که ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی نتایج معکوسی را برای واشنگتن به ارمغان آورد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فارس، گروه بین‌المللی بحران اعلام کرد که عملیات ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان «الحشد الشعبی» عراق، نداهای اخراج نیروهای آمریکایی را متحد و یکپارچه کرد و این ترور، نتایج معکوسی برای آمریکا داشت.
 
به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، «علی فایز» مدیر پروژه ایران در گروه بین‌المللی بحران گفت: اقدامی که قرار بود با انجام آن بدون انجام حملات دیگر موجب بازدارندگی ایران در منطقه شود، ممکن است دقیقا به نتایجی معکوس منجر شود.
 
وی افزود: [آیت‌الله] سید علی خامنه‌ای هیچ نشانه‌ای از نشانه‌های ضعف را از خود بروز نمی‌دهد و اگر ایران از نشان دادن واکنش، خودداری کند، واشنگتن این موضع آن را به ضعف تعبیر می‌کند و این امر به افزایش حملات آمریکا علیه ایران منجر خواهد شد. ایران دقیقا برای همین هدف، یک شبکه از هم‌پیمانان و شرکا و طرفدارانش را در سراسر منطقه ایجاد کرده است.
 
وی افزود: عملیات ترور مذکور، همچنین روابط آمریکا و عراق را دچار بحران و تنش کرد و موجب شد تا درخواست‌ها برای اخراج بیش از پنج هزار نظامی آمریکا که در سراسر عراق مستقرند، یکپارچه شود.
 
حمله بامداد جمعه آمریکا به سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و سایر هم‌رزمانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد، با خشم گسترده عراقی‌ها و درخواست آنها برای لغو توافقنامه امنیتی میان بغداد - واشنگتن و خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از کشورشان همراه شد. نمایندگان پارلمان عراق نیز در همین راستا، روز یکشنبه، 15 دی‌ماه، در اقدامی طرح پایان حضور نظامیان خارجی در خاک کشورشان را تصویب کردند.
 
انتهای پیام
captcha