وظیفه ما پس از خاکسپاری سپهبد چیست؟/ از امروز رسانه‌ها پرچمدار سردار مقاومت باشند
کد خبر: 3870182
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
حجت‌الاسلام زائری پاسخ داد:

وظیفه ما پس از خاکسپاری سپهبد چیست؟/ از امروز رسانه‌ها پرچمدار سردار مقاومت باشند

گروه جامعه ــ مدیرمسئول نشریه خیمه با اشاره به حفظ وحدت و یکرنگی در جامعه پس از تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی و یاران شهیدش، بر ارائه اطلاعات و داده‌های صحیح ناظر بر آینده و فراهم کردن خوراک خبری مناسب در رسانه‌ها تأکید کرد.

لزوم تمرکز بر اطلاعات و داده‌های صحیح پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی/ تلاش برای حفظ وحدت ایجاده شدهحجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری، نویسنده و فعال فرهنگی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به حماسه حضور مردم در تشییع پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یاران شهیدش اظهار کرد: حضور پرشور مردم دو بعد متفاوت دارد، یک بعد آن باور و اعتقاد مردم به ارزش‌های کلان فارغ از گرایش‌های سیاسی و تفاوت‌های اجتماعی و فرهنگی مختلف است که همه مردم در بعضی از موضوع‌ها و محور‌ها کنار هم جمع می‌شوند و در این چند روز شاهد بودیم که افرادی با فضا‌های بسیار دور از حال و هوای حاج قاسم، شهادت ایشان را تسلیت گفتند.

ضرورت حفظ وحدت
 
وی گفت: بعد دیگر این حادثه شخصیت حاج قاسم بود که در طول حیات پربرکتش برای وفاق، اتحاد، همدلی جامعه و طیف‌های سیاسی تلاش بسیاری کرد تا همه را حول محور انقلاب و زیر چتر ولی فقیه جمع‌ کند و انصافاً هم در این راه مجاهدت‌های بسیاری انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زائری تأکید کرد: با توجه به حضور پرشور مردم که یکدل و با یک شعار فریاد حمایت از رهبری و حفظ ایران در مراسم تشییع جمع شدند و هیچ شعار انحرافی داده نشد، باید مراقب بود این وحدت و همراهی دچار آسیب نشود و کسی این حضور را به پای جریان خود ننویسد و مصادره نکند. باید برای حفظ این وحدت تلاش کنیم. ۵۰ درصد این اتحاد و همدلی برای خون سردار سلیمانی شکل گرفت و این مردم را به صحنه کشاند و مابقی کار بر عهده منبری‌ها، رسانه‌ها و مسئولان است که باید برای حفظ این وحدت تلاش کنند.
 
ابعادی که باید برای مردم روشن شود
 
مدیرمسئول نشریه خیمه بیان کرد: فکر می‌کنم این خبر عمقی دارد که باید برای مردم تبیین شود. موضع سردار سلیمانی در مقابله با تهدیدهای خارجی، شرایط جمهوری اسلامی و موضع دولت آمریکا برای مقابله با تمامیت ارضی، هویت و تمدن ایران بود. این ابعادی است که باید برای مردم روشن شود.

وی افزود: حادثه شهادت حاج قاسم سلیمانی تلخ و بسیار بزرگ است و پس از تشییع پیکر، در خبر‌ها کمرنگ‌تر می‌شود، اما باید چراغ روشن‌اندیشی و تفکر مردم را فروزان نگه‌ داریم و آگاهی سیاسی مردم را بالا ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین زائری بیان کرد: در این چند روز به طور طبیعی فضا عاطفی بوده و تعبیر‌های شاعرانه و احساسی زیاد به کار برده می‌شود که این مورد هیچ اشکالی ندارد، اما بعد از این باید بر روی خبر به عنوان اطلاعات، داده، تحلیل و تفسیر آن متمرکز شویم که متأسفانه در این باره هنوز عقب هستیم و خوراک خبری لازم و دقیق آن‌گونه که باید ارائه نمی‌شود.

وی در پایان ابراز کرد: به لحاظ امنیتی و سیاسی هنوز سؤال‌های زیادی باقی مانده که باید با نگاه ناظر به آینده جواب داده شود تا بتوانیم آگاهی و اطلاعات مردم را بالا ببریم.
انتهای پیام
captcha