پیشنهاد ثبت ملی خانه سپهبد سلیمانی در کرمان و تبدیل آن به موزه
کد خبر: 3870314
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

پیشنهاد ثبت ملی خانه سپهبد سلیمانی در کرمان و تبدیل آن به موزه

گروه جامعه ــ رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان، از پیشنهاد ثبت ملی و موزه شدن خانه سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان به وزارت میراث فرهنگی خبر داد.

پیشنهاد ثبت ملی خانه سردار سلیمانی در کرمان و تبدیل آن به موزهمحمدرضا بهرامی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان، در گفت‌وگو با ایکنا؛ از پیشنهاد موزه شدن خانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان به سازمان میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی خبر داد.

وی تصریح کرد: ما از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کردیم خانه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان از زمانی که فرمانده لشکر ثارالله این استان در زمان دفاع مقدس بود تا زمانی که با اشرار مبارزه می‌کرد ثبت ملی و به موزه تبدیل شود.

بهرامی افزود: سپهبد شهید قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس، هنگام مبارزه با اشرار در کرمان و یا نبرد در سوریه و عراق با داعش، مجاهدت‌های بسیاری انجام داد و اگر این خانه تبدیل به موزه شود، تمامی آثار باقی مانده از دوران خدمت این سردار شهید در آن گردآوری و تبدیل به مکتبی به نام حاج قاسم سلیمانی می‌شود.

وی تأکید کرد: این موضوع را از طریق سپاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیگیری کرده و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسیم.
انتهای پیام
captcha