سیاست ترامپ باعث شد تا یک «پیروزی استراتژیک» برای ایران رقم بخورد
کد خبر: 3870447
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
نیویورک تایمز:

سیاست ترامپ باعث شد تا یک «پیروزی استراتژیک» برای ایران رقم بخورد

دیگر رسانه‌ها ــ یک روزنامه آمریکایی اذعان کرد که استراتژی ترامپ در قبال تهران موجب شد تا یک پیروزی استراتژیک دیگر برای ایران رقم بخورد.

به گزارش ایکنا به نقل از مهر؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی ضمن انتقاد شدید از سیاست های ترامپ در قبال جمهوری اسلامی ایران، به تحقق پیروزی استراتژیک توسط تهران در برابر واشنگتن اذعان کرد.

بر اساس این گزارش، این روزنامه اعلام کرد: یکی از نتایج سیاست ترامپ در قبال ایران [اشاره به ترور سردار سلیمانی] این بود که ایرانی را همگی در زیر پرچمشان جمع کرد و صحنه تحولات عراق را به نفع تهران رقم زد.

در ادامه گزارش روزنامه مذکور آمده است: ازجمله دیگر نتایج سیاست ترامپ عقب نشینی بخشی از نیروهای آمریکایی از عراق بود که «پیروزی استراتژیک» دیگری را برای ایران رقم زد.

نیویورک تایمز تأکید کرده است: ممکن است این روند به عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی از عراق بینجامد و این بدان معناست که یکی از مهمترین اهداف سردار سلیمانی محقق خواهد شد.

روزنامه مذکور تصریح کرده است: ترامپ به جای عقب کشاندن نیروهای آمریکایی از منطقه مجبور شد با صرف هزینه های هنگفت تعداد بیشتری از نیروها را به خاورمیانه اعزام کند و می‌داند که ایران از طریق راه های مختلف به شدت به این سیاست پاسخ می دهد و البته لازم نمی داند که مسئولیت این پاسخ را نیز برعهده بگیرد.

این روزنامه آمریکایی در پایان مطلب خود آورده است: ایران گزینه های متعددی برای مقابله با آمریکا در منطقه دارد و بهتر است که در شرایط کنونی مردم آمریکا جشن زودهنگام برگزار نکنند.

انتهای پیام
captcha