شخصیت شهید سلیمانی آمیزه‌ای از اخلاص، شجاعت و عقلانیت بود
کد خبر: 3870480
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶

شخصیت شهید سلیمانی آمیزه‌ای از اخلاص، شجاعت و عقلانیت بود

گروه سیاسی- امام جمعه زاهدان با اشاره به این‌که اخلاص حاج قاسم باعث محبوبیت او میان مردم شد، گفت: شهید سلیمانی به همان میزان که شجاعت و دلیری داشت، عقلانیت نیز داشت و این کم‌نظیر است؛ خیلی‌ها شجاعت دارند، ولی عقلانیت ندارند و برعکس، اما سردار شهید سلیمانی، هر دو را در اوج آن داشت.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان امروز، پنجشنبه 19 دی‌ماه در مراسم گرامیداشت مقام شهید سپهبد قاسم سلیمانی که در مصلی قدس این شهرستان برگزار شد، گفت: شخصیت حاج قاسم، شخصیت ممتازی بود، بطوری که همه همرزمان، پاسداران، خانواده‌های شهدا و هر کسی که با ایشان برخورد داشته، تحت تأثیر آن قرار گرفته و لب به تحسین می‌گشایند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: این شهید والامقام در حالی‌که یک فرمانده بزرگ و بی‌نظیر بود، خود را سرباز ولایت می‌دانست و این روحیه ولایت‌مداری ایشان باید به‌عنوان الگو معرفی شود.

وی بیان کرد: شاید از میان همه ویژگی‌های شهید سلیمانی، آنچه بیش از همه در محبوبیت او تأثیرگذار بود، اخلاص بود؛ حاج قاسم در هر کاری، رضایت خدا را مدنظر داشت و هیچ چشمداشتی به پاداش و تقدیر نداشت؛ همین اخلاص بود که او را سردار دل‌ها کرد.

محامی افزود: شهید سلیمانی به همان میزان که شجاعت و دلیری داشت، عقلانیت نیز داشت و این کم‌نظیر است؛ خیلی‌ها شجاعت دارند، ولی عقلانیت ندارند و برعکس، اما سردار شهید سلیمانی، هر دو را در اوج آن داشت.

وی اظهار کرد: دشمنان تلاش زیادی کردند تا میان شیعه و سنی اختلاف انداخته و محور مقاومت را تضعیف کنند، اما خون شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به امت اسلام و خصوصا جبهه مقاومت، اتحاد و همدلی عجیبی بخشید.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: از زندگی شهید سلیمانی باید درس گرفت و بر ما لازم است تا برای تحقق اهداف وی تلاش کنیم. امروز جای سردار سلیمانی در بین ما خالی است اما نباید اجازه دهیم تا مقام معظم رهبری فقدان آن شهید را احساس کنند که این مسئولیت خطیر متوجه همه مسئولان، مردم، علما و اقشار مختلف جامعه است.

محامی ضمن تقدیر از اقدام سپاه و هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی امریکا، گفت: اولین سیلی که توسط سبزپوشان سپاه به دشمن زده شد شروع کار و آغاز راه بود، اما مردم منتظر انتقام سخت و اقدام نهایی و تحقق هدف شهید سلیمانی یعنی بیرون راندن آمریکا و ملت‌های استکباری از منطقه به اذن الهی و مجاهدت مردم هستند.

انتهای پیام
captcha