آمادگی میراث فرهنگی برای تبدیل خانه سپهبد شهید سلیمانی به موزه و ثبت ملی
کد خبر: 3870484
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کارگر خبر داد؛

آمادگی میراث فرهنگی برای تبدیل خانه سپهبد شهید سلیمانی به موزه و ثبت ملی

گروه جامعه ــ مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از آمادگی این وزارتخانه برای تبدیل خانه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در شهر کرمان به موزه و برای ثبت ملی آن خبر داد.

آمادگی  میراث فرهنگی برای تبدیل خانه سپهبد قاسم سلیمانی برای ثبت ملی و تبدیل به موزهمحمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به پیشنهاد تبدیل خانه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان به موزه، اظهار کرد: این پیشنهاد بسیار خوبی است که از سوی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان انجام شده است؛ این اتفاق بسیار میمون است و باید این کار انجام شود.
 
وی اظهار کرد: این کار قطعاً انجام می‌شود، چرا که حداقل کاری است که می‌توان برای زنده نگاه‌ داشتن یاد سردار شهید سپهبد سلیمانی و مجاهدت‌های او برای نسل‌های آینده انجام داد.

کارگر بیان کرد: اگرچه این پیشنهاد از طریق اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی انجام نشده، اما آمادگی کامل برای هر نوع همکاری با دست‌اندرکاران این امر داریم تا این اقدام محقق شود و ماه هم در این اتفاق مبارک سهیم باشیم.
 
مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رابطه با مقدمات انجام این کار، اظهار کرد: باید شرایط خانه را در نظر گرفته و آن را برای موزه شدن آماده کرد، دسترسی به این خانه برای مردم ایجاد شود و امکانات لازم برای موزه شدن آن اختصاص پیدا کند.

وی همچنین در پاسخ به نحوه واکنش وزارت میراث فرهنگی به تهدید‌ها علیه میراث فرهنگی کشور، گفت: در حال جمع‌بندی این موضوع هستیم تا یک جوابیه حقوقی و قانونی به صورت رسمی از طریق وزارتخانه اعلام شود.
 
به گزارش ایکنا؛ روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان از پیشنهاد ثبت ملی و موزه شدن خانه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به میراث فرهنگی و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد. پیش از این در جلسه دوشنبه ۱۵ دی‌ماه، شورای ملی ثبت آثار تاریخی، فرهنگی غیرمنقول خانه پدری سپهبد سلیمانی در شهرستان رابر استان کرمان واجد ارزش فرهنگی تاریخی تشخیص داده شد و در اولویت حفاظت و مرمت بنا‌های تاریخی برای تبدیل شدن به موزه قرار گرفت.
انتهای پیام
captcha