اطلاعات جدید رسانه آمریکایی از ترور سردار سلیمانی
کد خبر: 3870905
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

اطلاعات جدید رسانه آمریکایی از ترور سردار سلیمانی

کانون خبرنگاران نبأ ــ ان‌بی‌سی نیوز(NBC News)، شاخه خبری شبکه تلویزیونی آمریکایی ان‌بی‌سی با انتشار گزارشی جزئیات بیشتری از عملیات تروریستی آمریکا را در نحوه به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت در بغداد برملا کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛  با گذر زمان و کشف جزئیات بیشتری از عملیات تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس،‌ اطلاعات تازه‌تری از منابع خبری غربی برملا می‌شود.

پایگاه خبری الحرة با انتشار گزارشی نوشت:‌ در تازه‌ترین گزارش‌‌ها شبکه خبری «ان.بی.سی. نیوز»(NBC News) ترور سردار قاسم سلیمانی و همراهان او را مرتبط با عملیاتی دانسته که فرماندهی آن از مقر تروریست‌های آمریکا در قطر موسوم به «سنتکام» هدایت شده است.

در این گزارش آمده است که عملیات از دمشق آغاز شده، جایی که اطلاعات آمریکا حاکی از حرکت سردار سلیمانی از فرودگاه دمشق به فرودگاه بغداد بوده است و آمریکایی‌ها در انتظار او بوده‌اند.

جاسوسان سازمان سیا آمریکا پس از فرود آمدن هواپیمای خطوط «اَجنِحة الشام»(ایرباس A320)، در فرودگاه بغداد حاضر بوده‌اند. بعد از این سه پهپاد آمریکایی که هر کدام به چهار موشک «هل فایر» مجهز بوده بدون آنکه مشکلی برای پرواز در آسمان عراق داشته باشند؛‌ به پرواز درآمده‌‌اند.

ان.بی.سی. نیوز این مطلب را به نقل از دو منبع مطلع آمریکایی و دیگر مسئولان آمریکایی آگاه کسب کرده و در حالی که پهپادهای آمریکایی برای عملیات آماده می‌شده‌اند، مسئولان آمریکایی از طریق صفحات بزرگ نمایش شاهد استقبال مسئول الحشد الشعبی عراق(ابومهدی المهندس) از سردار قاسم سلیمانی بوده‌اند که ساعت یک بامداد اتفاق افتاده است. همچنین صفحه نمایش، جزئیات چهره افراد را به دلیل آنکه از اشعه مادون قرمز استفاده می‌کرده، به صورت سیاه و سفید نمایش می‌داده است. اما روشن شد که ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی که از نظر آمریکا متهم به انفجار سفارت آمریکا و فرانسه در کویت در سال ۱۹۸۳ بوده، آنجاست.

مقر فرماندهی عملیات از «سنتکام» در دوحه

از طرف دیگر خانم جینا هاسپل، رئیس سازمان سیا در مقری در شهر لانگلی در ایالت ویرجینیا و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از مکانی دیگر در حال پیگیری عملیات ترور بوده‌اند. همچنین عملیات در کاخ سفید نیز بدون حضور دونالد ترامپ که در آن زمان در فلوریدا بوده، پیگیری می‌شده است. صفحات نمایش بزرگ نشان می‌دهد که دو مسئول بلندپایه وارد خودرو سدانی شده و به راه افتاده‌اند و سایر همراهان سوار بر خودرو دیگری خود را سریع به آنان رساندند.

با تأیید منابع میدانی، ناظران اتاق عملیات در مقر فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا(سنتکام) در دوحه پایتخت قطر از هویت افراد تحت تعقیب مطمئن شده و با تایید نهایی، دستور شلیک چهار موشک به خودروها صادر می‌شود به نحوی که هیچ کس از افراد مورد هدف، زنده نماند.

مسئولان آمریکایی به ان بی سی نیوز گفته‌اند که پهپادها هیچ کدام «بی صدا» نبوده اما در محیطی شهری مثل بغداد، تشخیص صدای آن سخت است همچنین سرنشینان خودروها اطلاع نداشته‌اند که هدف قرار گرفته‌‌‌اند.

منابع آمریکایی به این رسانه خبری گفته‌اند که دولت آمریکا اخیراً تحرکات سردار سلیمانی را در همه جای منطقه زیر نظر داشته‌اند. طبق این گزارش، آنتونی کوردسمن، کارشناس نظامی آمریکایی می‌گوید که چنین حملاتی که با آن سردار سلیمانی ترور شده، تغییری اساسی در جنگ ایجاد می‌کند. این کار نیازمند تلاش اطلاعاتی، نظارتی و جمع‌آوری سنگین اطلاعات و خیلی پرهزینه است که به زمان و تجربه زیادی نیاز دارد.

بنا بر این گزارش، مسئولان عراقی هم‌اکنون در حال بررسی نقش جاسوسان آمریکایی هستند که در خلال عملیات در فرودگاه بغداد حاضر بوده‌اند. همچنین اطلاعات سوریه نیز در حال تحقیقات در خصوص کارمندان هواپیمایی «اَجنحة الشام» هستند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه گذشته، 13 دی‌‌ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha