نصب تندیس سردار شهید سلیمانی در رویان شاهرود
کد خبر: 3870940
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

نصب تندیس سردار شهید سلیمانی در رویان شاهرود

گروه فرهنگی ــ رئیس انجمن سفال شاهرود از طراحی، ساخت و نصب تندیس سردار شهید سرلشگر حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این تندیس پس از ساخت در میدان رویان شاهرود نصب می‌شود.

نصب تندیس سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در رویان شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، رضا نوری، رئیس انجمن سفال شهرستان شاهرود امروز، 22 دی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تندیس سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی طراحی و در رویان شاهرود نصب می‌شود، گفت: ارتفاع این تندیس به شش متر می‌رسد که در این راستا در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و با توجه به حمایت خیران، این تندیس همزمان با چهلم این شهید سرافراز که مصادف با ۲۲ بهمن است، رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: تندیس شامل قامت ایستاده سردار سلیمانی است که لبخند همیشگی بر لب دارد و بر روی کره زمین که نقشه ایران به‌صورت برجسته روی آن دیده می‌شود ایستاده و دستش را به نشانه سلام بلند کرده است.

رئیس انجمن سفال شاهرود با تأکید بر اینکه در این تندیس دوربینی بر گردن سردار حاج قاسم سلیمانی آویخته که نشان از بصیرت دارد و دور کره زمین مملو از لاله است، کره شبیه به قفس طراحی شده و بخشی از آن که مراد فلسطین است پرنده‌هایی که در حال شکستن قفس و پرواز هستند را تداعی می‌کند، متذکر شد: بخشی از هزینه ساخت این تندیس را دو فرد خیر از رویان و دیزج شاهرود و شهرداری رویان به عهده گرفته‌اند.

نوری با بیان اینکه مصالح مورد نیاز ساخت این تندیس، فلز، بتن، رزین و فایبر گلاس است، یادآور شد: طراح این اثر، پیش از این نیز تندیس شهید حججی را طراحی و ساخته‌ و در کارنامه هنری وی ساخت کوچکترین خشت‌های جهان نیز با ضخامت کمتر از یک میلی متر نیز دیده می‌شود که از نظر قطر و ظرافت بی‌نظیر بوده و نور را از خود عبور می‌دهد.

به گفته وی، ظاهر شدن نام مبارک «الله» بر روی این خشت پس از عبور نور یکی دیگر از ویژگی‌های نازک‌ترین خشت سفالی جهان است که مراحل تحقیقات تا ساخت این خشت نزدیک به سه سال طول انجامیده است.

انتهای پیام
captcha