خاطره آیت‌الله مکارم شیرازی از اخلاص بی‌نظیر سردار سلیمانی
کد خبر: 3870945
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

خاطره آیت‌الله مکارم شیرازی از اخلاص بی‌نظیر سردار سلیمانی

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله مکارم شیرازی امروز در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم به ذکر خاطره‌ای از شهید سلیمانی پرداخت و گفت: ایشان کفنی را به بنده داد و گفت آن را امضاء کنید، اما نوع رفتار وی به گونه‌ای بود که ذره‌ای ریا در آن وجود نداشت.

خاطره آیت‌الله مکارم شیرازی از اخلاص بی‌نظیر سردار سلیمانیبه گزارش ایکنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز، 22 دی ماه، در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم گفت: بنده باور نداشتم با این وضع جسمی که داشتم بتوانم  به این زودی توفیق مجدد برای حضور در درس داشته باشم، ولی از برکت دعای مردم و فضلا و استادان حوزه خداوند این توفیق را به بنده داد.
وی افزود: افراد زیادی در عتبات عالیات، حرم امام رضا(ع) و حرم مطهر حضرت معصومه برای سلامتی بنده دعا کردند و این دعاها هم اثر خود را گذاشت و امیدواریم خداوند این توفیق را از ما سلب نکند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه حوادثی در چند روز اخیر در کشور رخ داده است تصریح کرد: یکی از این حوادث شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه وقتی معمولاً از شجاعت صحبت می‌شود مردم به شجاعت ایشان می‌پردازند، به بیان خاطره‌ای از اخلاص آن شهید پرداخت و اظهار کرد: شهید سلیمانی دو سه سال قبل به دیدار ما آمده بود؛ بعد از خاتمه صحبت به آقایان همراهش گفت که بیرون بروید، من عرض خصوصی دارم؛  وقتی همراهان بیرون رفتند، کفن خود را بیرون آورد و گفت این کفن را امضا کنید.
این مفسر قرآن با بیان اینکه بنده بر روی کفنشان نوشتم «انا لا نعلم منه الا خیراً» افزود: این نشان می‌دهد که اولاً شهید سلیمانی از همان زمان که سن زیادی هم نداشت به فکر مرگ بود، ثانیاً نمی‌خواست همراهانش بدانند که او این کفن را آورده است تا ریا نشود و این اخلاص واقعا ستودنی است.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی همچنین با اشاره به حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری گفت: من این حادیث ناگوار را که در آن شماری از مردم جان باختند به خانواده آنان تسلیت می‌گویم و پیشنهاد می‎‌دهم که حوزه علمیه همان طور که برای شهید سلیمانی و همراهانشان گرامیداشت برگزار کردند برای بزرگداشت جان‌باختگان این حادثه مراسم ترحیمی برگزار کند.
انتهای پیام
captcha