شهید قاسم سلیمانی وابسته به هیچ حزب و جناحی نبود
کد خبر: 3871134
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

شهید قاسم سلیمانی وابسته به هیچ حزب و جناحی نبود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه سردار سلیمانی وابسته به هیچ حزب و دسته‌ای نبود و دلبستگی به ولایت داشت، گفت: اثر خون مظلومانه و غریبانه شهید سلیمانی، واقعه بیدارکننده وجدان‌های مردم جهان است و در واقع یک مرگ برای آمریکا به حساب می‌آید.

شهید قاسم سلیمانی وابسته به هیچ حزب و جناحی نبود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز عصر روز گذشته، 22 دی‌ماه در آیین نکوداشت و تجدید میثاق اهالی فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان‌شرقی با سیدالشهدای مقاومت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: بیش از ۲۰ میلیون نفر ایرانی و خارجی در شهرهای عراق و ایران در تشییع پیکر پاک شهید سردار سلیمانی شرکت کردند و منادی وحدت شدند که این اتحاد به برکت خون سپهبد قاسم سلیمانی به‌دست آمد.

وی اظهار کرد: خدمات سردار سلیمانی نه فقط ایران، بلکه جهان را تحت تأثیر قرار داد که نتیجه آن تشییع میلیونی در شهرهای عراق و ایران بود و تاکنون فضای حاکم حزن و اندوه همراه با بصیرت ناشی از این رویداد جانسوز در هیچ جای دنیا دیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی وابسته به هیچ حزب و دسته‌ای نبود و دلبستگی به ولایت داشت، افزود: اثر خون مظلومانه و غریبانه شهید سلیمانی، واقعه بیدارکننده وجدان‌های مردم جهان و هشداردهنده است و در واقع یک مرگ برای آمریکا به حساب می‌آید به طوری که در تشییع پیکر شهید ولایت‌مدار، سردار سلیمانی، از هر صنف، قومیت، حزب و قبیله حضور داشتند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم یادآوری کرد: تشییع جنازه سردار پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌نظیر بود و موجب غافلگیری موافقان و مخالفان در دنیا و ترس ترامپ و آمریکا از این حضور میلیونی شد که نباید اجازه دهیم این اتحاد را از بین ببرند.

امام جمعه تبریز، همچنین با اشاره به انتصاب شایسته سردار قاآنی به جانشینی سردار سلیمانی، اظهار کرد: قاآنی یک سردار سلیمانی دیگر است و قبل از شهید سپهبد سلیمانی وارد سپاه قدس شده و به تمام رموز عملیات‌ها آگاه است؛ او مرد عمل، مجاهدت و رشادت است و در جنگ ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه و سایر جانفشانی‌ها شاهد فداکاری‌های فرمانده جدید سپاه قدس بودیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین با تسلیت سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت تعدادی از هموطنان‌مان افزود: در این خصوص سردار حاجی‌‌زاده با آبرویش با خدا معامله کرد و با به گردن گرفتن مسئولیت این سانحه، شجاعت به خرج داد.

وی افزود: ملت روشن و آگاه ایران به خاطر این سانحه متأثرند، ولی در عین حال پشت سرداران سپاه خود هستند و خدمات پاسداران را فراموش نمی‌کنند؛ البته در دنیا اتفاقات مشابه زیادی افتاده و اطلاع‌رسانی علت سقوط به تأخیر افتاده است که مصداق‌های آن در کشورهایی نظیر مالزی، روسیه، کره جنوبی، اوکراین، سومالی، لیبی، شوروی سابق و رژیم اشغالگر قدس وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، همچنین با اشاره به حضور گسترده مردم تبریز در محکومیت ترور شهید سردار سلیمانی و گرامیداشت این شهید والامقام در آذربایجان شرقی، گفت: بار دیگر مردم تبریز در عزای شهید سردار سلیمانی نیز پیشگام شده و امروز نیز نخستین بار است اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تبریز مراسم گرامیداشت سردار سپهبد سلیمانی و جانباختگان هواپیمای اوکراینی را برگزار کردند.

انتهای پیام
captcha