دلمویه‌های همرزم سردار دل‌ها/ اینك ماییم و یك امتحان سخت...
کد خبر: 3871257
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

دلمویه‌های همرزم سردار دل‌ها/ اینك ماییم و یك امتحان سخت...

گروه اجتماعی ــ این روزها داغ رفتن حاج قاسم، دل‌ها را می‌سوزاند. از سرداری كه سلطان قلب‌ها بود، خاطرات بسیار زیادی به خصوص برای همرزمانش به یادگار مانده است. در این نوشتار دلمویه‌های یكی از همرزمان سردار دل‌ها در دوران دفاع مقدس را می‌خوانیم.

حقیقت روزگار این است كه حوادث پشت سر هم یكدیگر را پوشش می‌دهند و با خبری جدید آن دیگری به بوته فراموشی سپرده می‌شود، اما جای تعجب است هرچه می‌گذرد نام و یاد خاطره شهدا نه تنها كهنه نمی‌شود، بلكه رنگین‌تر و با سوز و گداز بیشتری نو می‌شود، به خصوص كه با مسائل جدید عجین شده و تأثیر آن را چند برابر می‌كند.

دوست و دشمن سر تعظیم فرود آورد

كودك روستازاده‌ای كه در كمتر از نیم قرن زندگی پربارش آنچنان برق‌آسا مدارج معنوی و فكریش رشد و نمو می‌كند كه سردار دل‌ها می‌شود و با شهرتی جهانی قطعاً به اسطوره‌ای بی‌بدیل و كم‌نظیر تبدیل می‌شود كه دوست و دشمن را به تعظیم وا می‌دارد.

دشت‌های جنوب و كوه‌های كردستان، خاطرات دلاوری‌هایش را در وجب به وجب كشور به یادبود دارند و آنگاه كه تشعشع وجودش را یارای نگه‌داری نداشتند، امواج این قهرمانی مرزها را درنوردید و كمتر كشوری، به خصوص آن‌ها كه ندای مظلومی او را می‌خواند، از انوار وجودش بی‌بهره ماند.

دلمویه‌های همرزم سردار دل‌ها/ اینك ماییم و یك امتحان سخت...
عراق، یمن، لبنان، افغانستان و... داستان غیرت و بزرگی را از او آموخته و در لالایی مادران تا رشادت جوانانشان قطعاً یاد و نام سلیمانی را سینه به سینه نقل می‌كنند.

شیر روز و زاهد شب

اشك‌ها و ناله‌های او پس از عملیات‌ها در سوگ یارانش به خصوص در عملیات رمضان دیدم كه چگونه چون شمعی آب می‌شد. تو را در كربلای 4 و 5 دیدم كه به مصداق شیران روز و زاهدان شب بر دشمن می‌تاختی و نام قاسم در همه جا زبانزد بود.

بچه‌های دلاور لشكر المهدی و لشكر فجر كه معمولاً در عملیات‌ها در جوار هم بودند از صفا و صمیمیت تو، خاطره‌ها در دل و سینه دارند.

شهیدان مرتضی جاویدی، مجید سپاسی، محمد اسلامی‌نسب، مهدی زارع و سیدمحمد كدخدا تو را بهتر از فارسی‌ها می‌شناختند چرا كه با آن‌ها در والفجر 8 حماسه‌ها آفریدید. با خلیل مطهرنیا و ستوده‌ها مانند فرمانده لشكر خودشان رفیق بودی.

دلمویه‌های همرزم سردار دل‌ها/ اینك ماییم و یك امتحان سخت...
شب‌های كربلای 4 و 5 كه به فرموده رهبر عزیزمان شب‌های قدر انقلاب بود تا سحرگاه با نجوای عاشقانه عباسی و ظل‌ انوارها گذراندی و آن‌گاه كه هنگامه پیروزی در جنگ با غلبه قطعی بر دشمن حاصل شد، باب دیگری از جهاد و مبارزه را پیش‌روی خود گرفتی و آن نجات محرومین لبنان و فلسطین و غزه و ملت ستم‌دیده سوریه و عراق از جور داعش و افغانستان و یمن از خیانت آمریكا و آل‌سعود جنایتكار بود.

معنای فزت و رب‌الكعبه را دوباره یافتیم

لحظاتی در جنگ سخت‌تر از شب‌های كربلای 5 و والفجر 8 و عملیات‌های دیگر نتوانست تو را از پای درآورد و امروز كه در سالگرد عملیات كربلای 5 پیكر پاره پاره تو را تشییع می‌كنیم معنای فزت و رب‌الكعبه را پس از عمری مجاهدت دوباره یافتیم.

ناله‌هایت در غم شهدای كربلای 5 و جنگ و مدافعین حرم چه زیبا معنی شد و آتش و عشق شهادت عجیب گلی را از ما گرفت و اینك ماییم و یك امتحان سخت...

مردم ولایتمدار فارس كه سردمداران پیروزی‌های بی‌نظیر در انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) بوده‌اند، امسال در حالی سالگرد عملیات كربلای 4 و 5 را برگزار كردند كه غم جانكاه فقدان ظاهری سردار دل‌ها آن‌ها را كمتر متوجه این رویداد بزرگ كرد.

خط شكنان كربلای 4 و 5، رزمندگان فارس بودند

خط شكنان كربلای 4 و 5 رزمندگان فارس بودند كه راه را برای سایر یگان‌ها باز كرده و منشأ پیروزی بزرگ در این عملیات شدند و البته كه شهدا و جانبازان بزرگی در به وجود آمدن آن نقش گرانبهایی داشتند و جای گله فراوان است كه باید هر سال این سالروز پررنگ‌تر برگزار شود.

این واقعه و جانفشانی بچه‌های فارس باید با شیوه‌های هنرمندانه در سطح كشور معرفی شود. به نظر می‌رسد مشكلات اقتصادی و سیاسی این‌گونه گنج‌های كشف شده را پنهان می‌كند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی مینایی‌فرد؛ فرمانده اطلاعات عملیات لشكر 19 فجر در دوران دفاع مقدس

انتهای پیام
captcha