فعالیت ۱۲۷ مؤسسه در دنیا با محوریت نهج‌البلاغه 
کد خبر: 3871360
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸

فعالیت ۱۲۷ مؤسسه در دنیا با محوریت نهج‌البلاغه 

گروه حوزه‌های علمیه ــ بر اساس مستندات، هم‌اکنون ۱۲۷ مؤسسه در دنیا در زمینه ترجمه، شرح و ... نهج‌البلاغه فعال هستند.

فعالیت ۱۲۷ مؤسسه در دنیا با محوریت نهج‌البلاغه به گزارش ایکنا، آیت‌الله سیدجمال‌الدین دین‌پرور، رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه امروز، 23 دی‌ماه در نشست «شورای سیاستگذاری همایش ملی طرح تکریم و تقدیر از متوفیان حوزوی در عرصه نهج‌البلاغه» گفت: هم‌اکنون ۱۲۷ مؤسسه در دنیا درعرصه نهج‌البلاغه مشغول فعالیت هستند و این مسئله بسیار خوبی است که در دنیا در حال اتفاق است.
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه افزود: در این رابطه برای آشنایی با این مؤسسات، با حضور بعضی شخصیت‌ها کارگروهی تشکیل شده و قرار شد تجلیلی از این افراد انجام شود.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن دین‌پرور، مدیر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه نیز با بیان اینکه از چند ماه پیش قرار شد این افراد شناسایی شوند، اظهار کرد: با شناسایی و بررسی متوجه شدیم افراد زیادی در این عرصه مشغول فعالیت هستند، ولی به دلیل حجم فعالیت و افراد محقق، مؤلف و ... در موضوع نهج‌البلاغه تصمیم گرفته شده در ابتدا از علمای متوفای شاخص تجلیل شود.
وی ادامه داد: با بررسی صورت گرفته متوجه شدیم حتی در شبه قاره هند هم این دست افراد که در نهج‌البلاغه قلم زده باشند، زیاد هستند که این هم در جای خودش بسیار جالب بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین دین‌پرور اظهار کرد: این بررسی از سال ۵۸ به بعد بوده و متوجه شدیم ۵۱ نفر از علما در موضوع مترجمین و مشرّحین نهج‌البلاغه دارای آثار هستند.
وی بیان کرد: ترویج عملی معارف نهج‌البلاغه در عرصه حاکمیتی، بیان انجام کارهایی همسو، بیان افق‌های پژوهشی پیش رو، ارائه نگاه تمدنی به نهج‌البلاغه و احصاء تفاوت نگرشی به موضوع نهج‌البلاغه از جمله اهداف برگزاری همایش تجلیل عنوان شده است.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جامع در ارتباط با نهج‌البلاغه، تأکید کرد و گفت: گرامیداشت و تجلیل بهانه‌ای برای راه‌اندازی سامانه و اهداف این نوع فعالیت است.
وی افزود: اگر اهداف تجلیل بیان، تعیین، مشخص و راهبردی شوند، می‌تواند برکات زیادی داشته باشد.
انتهای پیام
captcha