برپایی محافل قرآنی و تألیف کتاب در ویژ‌ه‌برنامه‌های بزرگداشت شهید سلیمانی
کد خبر: 3871478
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
میرزاجانی اعلام کرد:

برپایی محافل قرآنی و تألیف کتاب در ویژ‌ه‌برنامه‌های بزرگداشت شهید سلیمانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر کمیته اجرایی ستاد ویژه‌برنامه‌های قرآنی بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش به تبیین ویژ‌ه‌برنامه‌های بزرگداشت سردار دل‌ها پرداخت.

محمدتقی میرزاجانی،‌ دبیر کمیته اجرایی ستاد ویژه‌برنامه‌های قرآنی بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ ضمن تسلیت جان‌ باختن عده‌ای از هموطنان در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی در کرمان و سانحه هوایی اخیر، به تبیین اقدامات این ستاد پرداخت و گفت: شهادت سردار سلیمانی و خروش مردم شریف ایران و مسلمانان و آزادی‌خواهان سایر کشورها و شکل‌گیری اتحاد ملی و اسلامی قطعاً یکی از آیات الهی بود که امیدوارم بتوانیم حافظ این نعمت بزرگ باشیم.

میرزاجانی تصریح کرد: پس از ضایعه تألم‌بار شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام و انقلاب و همرزمان ایشان، ستادی متشکل از مدیران و نمایندگان نهادهای قرآنی کشور اعم از مجموعه‌های مردمی و دولتی فعال شد و برای ادای دین جامعه قرآنی به ساحت نورانی شهدای جبهه مقاومت و در رأس آن سردار سلیمانی، تصمیماتی را اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه جلسات این ستاد همچنان ادامه دارد، به تصمیماتی که تاکنون از سوی ستاد گرامیداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی اتخاذ شده، اشاره و تصریح کرد: مراسم باشکوه بزرگداشت سردار شهید سلیمانی در تهران با حضور مردم شریف و جامعه قرآنی کشور پنجشنبه، 26 دی‌ماه، از ساعت 18 تا 20 در حسینیه فاطمة‌الزهرا(س) واقع در میدان سپاه تهران برگزار می‌شود. کریم منصوری، حمیدرضا احمدی‌وفا و محمدرضا پورزرگری، از قاریان بین‌المللی، نیز در مراسم تلاوت خواهند داشت.

میرزاجانی با اشاره به اینکه محمدهادی صلح‌جو اجرای این مراسم را برعهده خواهد داشت، بیان کرد: گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) اجرا خواهد داشت و در ادامه خاطراتی از سردار شهید سلیمانی از زبان محمد انجم‌شعاع از همرزمان سردار سلیمانی خواهیم شنید. ذکر مصائب اهل بیت(ع) با مداحی مرتضی طاهری و سخنرانی یکی از شخصیت‌های برجسته از دیگر برنامه‌هایی است که در این مراسم شاهد خواهیم بود و از همه مردم عزیز و ارادتمندان به ساحت قرآن و عترت به ویژه جامعه قرآنی کشور برای حضور در این مراسم دعوت می‌شود.

برگزاری محافل مختلف قرآنی در کشور

دبیر کمیته اجرایی ستاد بزرگداشت سردار شهید سلیمانی ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی در استان‌ها را تا پایان دهه فجر انقلاب اسلامی و چهلمین روز درگذشت سرداران جبهه مقاومت خواهیم داشت. همچنین، کاروان قرآنی انقلاب نیز در برخی از استان‌ها حضور خواهد داشت و قاریان قرآن اجرای برنامه دارند که نخستین روز آن دهم بهمن‌ماه بر سر مزار سردار شهید سلیمانی انجام خواهد شد. البته در طول دهه فجر نیز اعضای کاروان قرآنی، که متشکل از اساتید، قاریان و حافظان برجسته کشورند، در برخی از استان‌ها نیز حضور خواهند یافت.

وی افزود: تألیف کتابی با رویکرد پرداختن به ابعاد قرآنی سردار شهید سلیمانی از اقدامات دیگری است که در این زمینه انجام خواهد شد. تولید تواشیح با موضوع پاسداشت مقام سردار شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت، نام‌گذاری برخی مراکز و مجموعه‌های قرآنی به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی، سوق دادن محتوای برخی برنامه‌های مهم قرآنی دستگاه‌ها و نهادها (به ویژه‌برنامه‌هایی که در این ایام برگزار می‌شود) به نام سردار شهید سلیمانی و دیدار با خانواده محترم و معزز سردار از دیگر برنامه‌های ستاد است.

دبیر کمیته اجرایی ستاد بزرگداشت سردار شهید سلیمانی گفت: پویش ملی یک میلیون ختم کل قرآن از هفته گذشته آغاز شده و تا 22 بهمن‌ماه مصادف با چهلمین روز شهادت سردار شهید سلیمانی ادامه خواهد یافت.

اجرای طرح قرائت سوره یاسین

میرزاجانی افزود: همچنین، طرح قرائت سوره مبارکه الرحمن شامگاه پنجشنبه، 19 دی‌ماه، در مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج و مؤسسات قرآنی برگزار شد و ثواب آن به روح مطهر سردار شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت تقدیم شد. اجرای طرح قرائت سوره مبارکه یاسین و اهدای ثواب آن به روح مطهر شهدای مقاومت، که از آغازین روز شهادت سردار سلیمانی آغاز شده و کماکان نیز ادامه دارد، برنامه دیگری است که از سوی ستاد، پیگیری و اجرا شده است.

دبیر کمیته اجرایی ستاد بزرگداشت سردار شهید سلیمانی بیان کرد: تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام راحل(ره)، که برنامه سالانه جامعه قرآنی کشور است، امسال با رنگ و بوی خاصی همراه خواهد بود و پیش‌بینی شده است که به صورت ویژه در آن، محفلی قرآنی مختص سردار شهید سلیمانی برگزار شود.

میرزاجانی ادامه داد: فارغ از برنامه‌هایی که اعلام شد و سایر برنامه‌هایی که پس از این در دستور کار قرار خواهد گرفت، جامعه قرآنی کشور، چه تشکل‌ها و مجموعه‌های مردمی و چه نهادها و سازمان‌ها، منتظر تصمیم‌گیری و ابلاغ دستورالعمل نماندند و از همان روز شهادت سردار سلیمانی خودجوش برنامه‌های متفاوت قرآنی را در جای جای میهن اسلامی برگزار کردند.

دبیر کمیته اجرایی ستاد بزرگداشت سردار شهید سلیمانی در پایان با ذکر اینکه شاید جامعه قرآنی از تسلط سردار شهید سلیمانی به معارف قرآنی خبر نداشتند، گفت: جامعه قرآنی باید از فرصت استفاده کند و به انحای مختلف به بُعد قرآنی شخصیت سردار شهید سلیمانی بپردازد.

فیلم این گفت‌وگو را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha