حضور جمعیت ده‌ها میلیونی در مراسم تشییع حاج‌قاسم نشان از اخلاص او‌ست
کد خبر: 3871664
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
حجت‌الاسلام مروی:

حضور جمعیت ده‌ها میلیونی در مراسم تشییع حاج‌قاسم نشان از اخلاص او‌ست

گروه سیاست و اقتصاد ــ تولیت آستان قدس رضوی گفت: جمعیت ده‌ها میلیونی در مراسم تشییع حاج‌قاسم نشان از اخلاص او‌ست، چرا که برای رضای خدا کار می‌کرد و دنبال انجام وظیفه بود و هیچ تهدیدی از دشمن بر او اثر‌ نداشت و به خدا ایمان داشت.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی امروز سه‌شنبه، 24 دی‌ماه در مراسم گرامیداشت هفتمین روز تدفین شهید حاج‌قاسم سلیمانی و همرزمش شهید پورجعفری در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان با اشاره به ویژگی‌های شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: در تاریخ قهرمانان زیاد داشته‌ایم و انسان‌های دارای شجاعت در تاریخ بسیار زیاد است اما همه آنها نتوانستند با مردم ارتباط عمیق عاطفی و احساسی و دینی ایجاد کنند.
وی افزود: شهیدسلیمانی ‌با مردم پیوند عاطفی عمیقی ایجاد ‌و این ویژگی او را متمایز کرد و او امتداد نسلی بود که امام علی(ع) وقتی در مسجد کوفه نشستند و جمعی از یاران گرد او حلقه زده بودند امام در آن جلسه یاد اصحاب خود در جنگ صفین افتاد و فرمود «این عمار» و اشک می‌ریخت.
‌ حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه حاج‌قاسم مغز متفکری بود و بعد از طراحی دقیق عمل می‌کرد بیان کرد: ‌به تعبیر مقام معظم رهبری برای هر کارش استدلال داشت و از روی عواطف و احساسات تصمیم نمی‌گرفت، حاج قاسم خطی را که از دوران نوجوانی و جوانی آغاز کرد تا لحظه شهادتش به پیش برد و هیچ تزلزلی در مسیر حق نداشت.
تولیت آستان قدس در ادامه با اشاره به تشییع تاریخی حاج‌قاسم سلیمانی اظهارکرد: جمعیت ده‌ها میلیونی در مراسم تشییع حاج‌قاسم نشان از اخلاص او‌ست چرا که برای رضای خدا کار می‌کرد و دنبال انجام وظیفه بود و هیچ تهدیدی از دشمن بر او اثر‌ نداشت و به خدا ایمان داشت.
همچنین در این مراسم سلیمانی برادر شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه آمریکا با شهادت سپهبد سلیمانی جنایت بزرگی انجام داد، گفت: از ‌عشایر و مردم عراق ‌ می‌خواهیم انتقام خون مجاهد شهید حاج قاسم سلیمانی را از آمریکای جنایتکار و خونخوار بگیرند.
در این مراسم همچنین برادر شهید حاج‌قاسم سلیمانی در مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی با قدردانی از ملت ایران برای حضور باشکوه در مراسم بدرقه شهدای مقاومت به ویژه حاج قاسم اظهار کرد: حاج قاسم عبد مخلص پرودگار بود و‌ شهادت آرزوی دیرینه‌اش بود.
وی با بیان اینکه تعدادی از عشایر و سادات کربلا و عراق در این مراسم حضور دارند، افزود: امروز همه آمده‌اند بگویند مجاهد شهادتت مبارک.
برادر شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین با بیان اینکه در مراسم تشییع حاج قاسم در کرمان عده‌ای از هموطنان جان خود را از دست دادند، بیان کرد کرد: ‌ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار آنها، از مسئولان کرمان می‌خواهیم پیگیر این حادثه باشند.‌

انتهای پیام
captcha