جنگنده‌‌های صهیونیستی؛ مغلوب باران‌‌های سیل‌آسا
کد خبر: 3871731
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

جنگنده‌‌های صهیونیستی؛ مغلوب باران‌‌های سیل‌آسا

کانون خبرنگاران نبأ ــ خسارت چند میلیون دلاری به پایگاه هوایی حتسور در سرزمین‌های اشغالی در اثر باران‌های سیل‌آسا طی هفته گذشته، سران نظامی صهیونیستی را عصر روز گذشته گرد هم آورد تا این بار با اعلام میزان خسارت‌های مالی گسترده به استهلاک حداقل هشت جنگنده F16 این رژیم اعتراف کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از صفحه عربی اسپوتنیک نیوز روسیه، درحالی که طی 10 روز گذشته اخبار حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی آمریکا در عراق و سقوط هواپیمای اوکراین صدرنشین اخبار نظامی کشورهای منطقه بوده است، اما بارش باران‌‌های سیل‌آسا در سرزمین‌های اشغالی رژیم جعلی اسرائیل را بیش از پیش به درسر انداخته است.

سیل و آبگرفتگی‌های ناشی از شرایط جوی سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی هفته گذشته، خسارت‌های سنگینی را در پایگاه هوایی حتسور ارتش رژیم صهیونیستی به بار آورده که میزان این خسارت‌ها چندین میلیون دلار برآورد شده است.

مقامات ارشد نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته، 24 دی ماه طی جلسه‌ای به‌منظور ارزیابی حجم خسارات وارد شده به این پایگاه اعتراف کردند که علاوه بر خسارت‌های وارد شده به تجهیزات لجستیکی حداقل 8 جنگنده F16 این رژیم به دلیل ورود 50 میلیون لیتر آب به سطح پایگاه دچار خسارات‌های شدید شده است.

طبق اظهارات یک مسئول اسرائیلی امکان جلوگیری از خسارت چند میلیون دلاری به این هواپیماها وجود داشت؛ با این حال افسر ارشد صهیونیستی مسئولیت این اتفاق را به مقامات مدنی که مسئول جلوگیری از سیلاب باران هستند، مربوط دانست.

روزنامه جورزالیم پست رژیم صهیونیستی طی گزارشی در این باره اعلام کرد: در نیم ساعت نخست بارش‌ها، حدود 50 میلیون لیتر آب، پایگاه هوایی حتسور را دربرگرفته و باندهای فرودگاهی و دو آشیانه زیرزمینی جنگنده‌های F16 را غرق در آب‌گرفتگی کرده است.

همچنین شبکه 12 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد:‌ حجم بارندگی‌ها در آشیانه جنگنده‌‌‌ها به یک و نیم متر رسیده و هواپیما‌های جنگی را عملاً با اختلال و نقص فنی مواجه کرده است.

پایگاه حتسور در داخل شهرک حتسور بر روی اراضی اشغالی فلسطینی یاصور و القسطینه واقع شده و حدود ۳۵ کیلومتر با نوار غزه فاصله دارد.

نیروهای هوایی انگلیس این پایگاه را در سال ۱۹۴۵ میلادی تأسیس کردند که محل نگهداری جنگنده‌های F16 ارتش صهیونیستی است.

انتهای پیام
captcha