رشته حدیث و مستشرقان در جامعةالمصططفی(ص) راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3872852
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

رشته حدیث و مستشرقان در جامعةالمصططفی(ص) راه‌اندازی می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر گروه علوم حدیث جامعةالمصطفی(ص) از راه‌اندازی رشته حدیث و مستشرقان از سال 1399 خبر داد.

رشته حدیث و مستشرقان در جامعه المصططفی(ص) راه‌اندازی می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین سیدحیدر طباطبایی، مدیر گروه علوم حدیث جامعةالمصطفی(ص) در گفت‌وگو با  ایکنا، گفت: این نهاد یکی از مراکز علمی است که عمدتاً از طلاب غیرایرانی  والبته طلاب ایرانی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری ثبت نام و پذیرش می‌کند.

وی افزود: رشته‌های جدید با گرایشات مختلف در این نهاد علمی در علوم و معارف حدیث مانند ادعیه و زیارات، رجال و درایه، فقه الحدیث، نهج‌البلاغه، کافی، صحیح بخاری، منابع ادعیه و زیارات، مزارشناسی و ... راه‌اندازی شده است.

طباطبایی با اشاره به ایجاد گرایش حدیث و مستشرقان در سطح دکتری بیان کرد: سعی شده در این گرایش، مباحث علوم حدیثی و فقه الحدیثی مطرح شود و در ادامه مباحث معارفی حدیث هم اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رشته فعلاً در مرحله دریافت مجوز از سوی وزارت علوم است اظهار کرد: با تأیید وزارت علوم، از سال 1399 این رشته به جمع رشته‌های علوم حدیث جامعةالمصطفی(ص) اضافه خواهد شد.

طباطبایی در مورد ظرفیت لازم از نظر استاد و کتاب و دانشجو ادامه داد: کتبی در این راستا تدوین شده و وجود دارد همچنین از وجود استادانی که در این زمینه تحقیقات خوبی داشته‌اند بهره می‌بریم، البته در مقطع دکتری دانشجو خواهیم پذیرفت و پیش‌بینی ما استقبال دانشجویان از این رشته است.

وی افزود: استادان زیادی در سال‌های اخیر در حوزه حدیث و مستشرقان در حال فعالیت هستند  و ظرفیت علمی برای این کار وجود دارد؛ همچنین جامعةالمصطفی(ص) ظرفیت بی بدیلی در بحث آشنایی با زبان مستشرقان را دارد و امکان سوق دادن طلاب المصطفی(ص) به آشنایی با اندیشه مستشرقان هم زبانشان وجود دارد.

انتهای پیام
captcha