جایگاه آموزشی سیستان‌وبلوچستان ارتقا می‌یابد
کد خبر: 3873094
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵

جایگاه آموزشی سیستان‌وبلوچستان ارتقا می‌یابد

گروه اجتماعی- وزیر آموزش و پرورش گفت: حوادث طبیعی می‌تواند هشداری برای توجه بیشتر در رعایت مساوات و عدالت توزیع امکانات باشد. در سال آینده با کمک خیران، شاهد ارتقاء جایگاه آموزشی سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش شب گذشته، 30 دی‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش مناطق سیل‌زده جنوب استان که در چابهار برگزار شد، گفت: استان سیستان‌وبلوچستان از جمله مناطقی است که از محرومیت رنج می‌برد و رفع این محرومیت‌ها وظیفه‌ای خطیر بر دوش همه ما است.

وی با بیان این‌که مردم سیستان‌وبلوچستان اطمینان داشته باشند که خیران و دولت در کنار آن‌ها خواهند بود، خاطرنشان کرد: به مردم این استان قول می‌دهیم که همه برای کاهش محرومیت‌ها، استانداردسازی فضای آموزشی و افزایش سرانه‌های این استان بسیج خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حوادث و بلایای طبیعی، تلخ و ناگوار بوده و زندگی انسان‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ این حوادث موجب ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای مردم می‌شود که می‌طلبد تا با اصلاح زیرساخت‌ها، آسیب‌های ناشی از این‌گونه حوادث را کاهش دهیم.

وی افزود: این حوادث گاهی مجالی برای تشخیص اولویت‌ها و نیازهای مهم و حیاتی در بسیاری از مناطق می‌شود و می‌تواند هشداری برای توجه و دقت بیشتر در رعایت مساوات و عدالت توزیع امکانات باشد؛ انشاء‌الله در سال آینده شاهد رفع بسیاری از مشکلات و افزایش جایگاه آموزشی این استان در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

حاجی میرزایی ادامه داد: مشکلات و بحران‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی زمینه‌ای برای آموختن، یاد گرفتن و اندوختن تجربه برای مقابله بهتر با حوادث است و همه مردم و مسئولان برای بازگشت سیل‌زدگان به زندگی عادی تلاش می‌کنند.

وی گفت: سیل اخیر خسارت‌های فراوانی به استان، از جمله به فضاها و اماکن آموزشی وارد کرده، بطوری که 56 مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی بوده و 286 مدرسه نیاز به تعمیرات دارند؛ اما جای نگرانی نیست و انشاء‌الله به‌زودی این مشکلات با همت دولت و خیّران رفع می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با همت، تدبیر و ورود مؤثر خیرین نیک اندیش تعداد۲۰ مدرسه توسط این عزیزان احداث خواهد شد و در برنامه‌ای دیگر، شش استان را به‌عنوان استان‌های معین به منظور همیاری با سیستان و بلوچستان ماموریت داده‌ایم.

وی افزود: همچنین در مدارس سراسر کشور برنامه «سیل مهربانی» با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی و دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان سیل‌زده سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

حاجی میرزایی بیان کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا فرصت درس خواندن و تعلیم و تربیت را برای همه فرزندان ایران اسلامی به نحو مطلوب و شایسته‌ای که در شأن آنان است فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha