سردار سلیمانی دیپلماسی جدیدی را در جهان تعریف کرد
کد خبر: 3873513
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
حمید محمدی:

سردار سلیمانی دیپلماسی جدیدی را در جهان تعریف کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تأکید بر اینکه انسانیت مدیون حاج قاسم سلیمانی است، گفت: این سردار بزرگوار دیپلماسی جدیدی را در جهان تعریف کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور امروز چهارشنبه، 2 بهمن‌ماه در افتتاحیه بیست‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت «هدهد» دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در جوار آرامگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: واژه شهید و شهادت واژه‌های پرکاربرد و پر استعمالی هستند به‌طوری‌که ما با واژه شهادت به‌ دنیا می‌آییم و در زمان مرگ نیز شهادتین به فرد تلقین می‌شود و در طول زندگی نیز شهادتین را بسیار در نمازها می‌گوییم.

وی با بیان اینکه قرآن، عترت و شهادت پیام حیات‌بخشی به عالم می‌دهند، افزود: بسیاری از مردم جهان آرزوی زیارت آرامگاه حاج قاسم سلیمانی را دارند و اکنون شما مردم کرمان این توفیق را دارید.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بیان کرد: 100 سال دیگر ارزش و جایگاه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مشخص خواهد شد، به‌طوری‌که مقام معظم رهبری فرمودند که از حاج قاسم سلیمانی شفاعت بخواهید و حاج قاسم سلیمانی شهید عند ربه است و هر کسی این مسیر را بفهمد و گام بردارد حتی اگر در بستر بمیرد، شهید است.

سردار مصداق بارز «سالک» بود

وی تصریح کرد: بهترین تعبیر از حاج قاسم سلیمانی این است که ایشان مصداق بارز سالک بود، حاج قاسم سلوک شخصی، نظامی، سیاسی، انسانی و ... در دوران زندگی خود داشت و این ویژگی‌ها در ایشان ماندگار بود.

محمدی با تأکید بر آنکه انسانیت مدیون حاج‌ قاسم سلیمانی است، اظهار کرد: این سردار بزرگوار دیپلماسی جدیدی را در جهان تعریف کرد و ظرف دو ساعت و نیم روسیه را به سوریه آورد، او در قله فهم و نگاه (دیپلماسی) بود.

وی بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی فهم نظامی زیادی داشت و این ویژگی به‌خاطر نترس بودن و شجاعت زیاد ایشان بود و الهامات ویژه قلبی داشت.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این مطلب که درایت، معنویت و شجاعت سه خصلت مهم سردار سلیمانی است، تأکید کرد: رزمندگان بی‌مرز محصول تلاش حاج‌ قاسم سلیمانی است و تشکیل هسته‌های مقاومت در جهان به برکت مقاومت حاج‌ قاسم شکل گرفت و امروز در 145 کشور جهان هسته‌های انتظار شکل گرفته است.

انتهای پیام
captcha