حاج قاسم تدابیر مقام معظم رهبری را در میدان عمل پیاده کرد
کد خبر: 3873658
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

حاج قاسم تدابیر مقام معظم رهبری را در میدان عمل پیاده کرد

گروه سیاست و اقتصاد - جانشین دستیار و مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به ضرورت تحقق فقه عملی اسلام، گفت: برجستگی شخصیت حاج قاسم و همکارانش این بود که تدابیر مقام معظم رهبری را در میدان عمل پیاده می‌کردند و همین امر، موجب ترس ابرقدرت‌ها می‌شد.

حاج قاسم تدابیر مقام معظم رهبری را در میدان عمل پیاده کرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری ، سردار علی شمشیری، جانشین دستیار و مشاور فرمانده کل قوا عصر روز گذشته ۲ بهمن‌ماه در مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، در شهر بروجن با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: بر اساس اسناد، این رژیم غاصب، هم ساواک ایران را در زمینه شکنجه‌گری آموزش می‌داد و هم سوخت هواپیماهای خود را از نفت ایران تأمین می‌کرد که بعد از سوخت‌گیری در ایران، به آسمان سرزمین‌های اشغالی به پرواز در می‌آمدند و بر سر مردم فلسطین بمب می‌ریختند که کشتارهای صبرا و شکیلا نمونه این جنایات است.

وی ادامه داد: با تأسیس رژیم صهیونیستی، ظلم و فشار به مردم مسلمان منطقه آغاز شد و با پیشروی زمان می‌بینیم که بر نفوذ و قدرت این رژیم غاصب افزوده می‌شود و بخش‌هایی از کشورهای سوریه‌ لبنان، مصر و ... را به اشغال خود در می‌آورند، تا جایی که هیچ تحرکی نمی‌توانست در برابر تجاوزهای این رژیم بایستد و بر این رژیم غاصب که متولد توطئه‌های پنهان و آشکار آمریکا، انگلیس و اروپا بود، ضربه‌ای وارد کنند.

سردار شمشیری تصریح کرد: تا پیش از شکل‌گیری انقلاب اسلامی در ایران، یأس کامل بر منطقه به ویژه مردم فلسطین حاکم بود، رژیم صهیونیستی نیز در همین زمان، تا بیروت پیش آمده بود و در پشت نهر لیتانی مستقر بود که تا سال ۲۰۰۴، ۱۰ درصد خاک لبنان در اشغال اسرائیل غاصب قرار داشت و استحکامات قوی در آنجا ایجاد کرده بود و تصور ماندن دراز مدت و افزایش دامنه توطئه‌ها را در سر می‌پرورانید.

اندیشه امام(ره)؛ محو اسرائیل از روی زمین

وی با بیان اینکه از روزهای ابتدایی حیات انقلاب اسلامی تحولات منطقه آغاز شد، ادامه داد: امام(ره) اعتقاد داشتند که اسرائیل باید از روی زمین محو شود و اینکه با تکیه بر سلاحی که پایه و مبنای آن ایمان به خدا است، می‌توان این رژیم متجاوز را از منطقه اخراج کرد، لذا نیروهای انقلابی ایران در بیروت مستقر شدند و به آموزش جوانان شیعه پرداختند که سید حسن نصرالله یکی از طلبه‌های جوان در آن مقطع بود.

سردار شمشیری با استناد به خاطرات دبیرکل سازمان ملل در خصوص این دوران، گفت: سید حسن نصرالله نقل می‌کند که در آن دوران من و همرزمانم که چند طلبه جوان بودیم به دیدار با امام خمینی(ره) در جماران رفتیم و ایشان خطی را برای ما ترسیم کردند که هدف کوتاه‌مدتش اخراج اسرائیل غاصب از لبنان و هدف بلندمدتش محو این رژیم غاصب از صحنه زمین با شعار  «إزالة الإسرائیل من ساحت‌الوجود» بود.

اجرای خط ترسیم شده توسط امام(ره) در لبنان

وی افزود: سید حسن نصرالله و همرزمانش این خط ترسیم شده از سوی امام(ره) را در لبنان پیاده کردند تا بتوانند اسرائیل غاصب را که با زور و فشار قبله اول مسلمانان را اشغال کرده بود با زور و فشار و ذلیلانه از منطقه اخراج کنند، لذا حزب‌الله روز به روز قدرتمندتر شد تا جایی که در سال ۲۰۰۴، اسرائیلی‌ها متوجه شدند که ماندنشان در لبنان به تلفات بیشتر می‌انجامد و اگر بمانند باید تلفات بیشتری را در حملات ایذایی و استشهادی حزب‌الله شاهد باشند لذا شبانه فرار کردند، اتفاقی که هیچ ذهنی تصورش را نمی‌کرد.

مشاور فرمانده کل قوا تصریح کرد: در جنگ‌های بعدی یعنی جنگ ۲۲ روزه و جنگ ۳۳ روزه نیز حزب‌الله توانست با تأسی به تفکرات و رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری پیروز میدان باشد و امروز می‌بینیم که لبنان در وضعیت «بازدارندگی متوازن» قرار دارد یعنی رژیم صهیونیستی جرأت هیچ اقدامی را ندارد چرا که خوب می‌داند اگر یکی بزند یکی می‌خورد، و همتراز ضربه‌اش باید ضربه‌ای سنگین از سوی حزب‌الله را متحمل شود.

سردار شمشیری در ادامه با اشاره به کتاب «منشور روحانیت» امام خمینی، و با نقل جمله‌ «ما در زمان جنگ به تمام مردم جهان خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد» از ایشان، بیان کرد: ایشان جمله معروفی در این کتاب ۳۴ صفحه‌ای دارند که جمله‌ای کلیدی و کاربردی است و مقام معظم رهبری نیز سیاست‌های امام را گام به گام پیاده می‌کنند و حاصل آن پیروزی‌های مقاومت در تمام این سال‌ها است، لذا سخنان امام ترجمه عینی و عملی یافته است.

آموزه اسلام رسیدن به داد مظلوم است

وی با اشاره به اجماع جهانی برای ساقط کردن بشار اسد در سوریه، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نیروی نظامی خارجی با تجهیزات و امکانات وارد سوریه شدند و بیش از ۶۰ درصد خاک سوریه به اشغال آنان درآمد اما نتوانستند به مقاصد خود برسند
زیرا مردم سوریه مانند مردم لبنان، یمن، فلسطین و ... به اندیشه امام(ره) متکی شدند و اکنون نیز همین اندیشه الهی آنان را تغذیه می‌کند و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند آنان را ساقط کند.

سردار شمشیری حرف امام را حرف اسلام توصیف کرد و گفت: در دینمان داریم که «هر مسلمانی صدای مظلومیت مسلمانی دیگر را بشنود و پاسخ ندهد، مسلمان نیست»، مظلومان فلسطین، سوریه، لبنان، یمن و ... فریاد مظلومیت سر دادند پس چگونه می‌توانیم بی‌تفاوت بمانیم، آموزه امام به ما آموخت که باید به داد مظلوم برسیم.

ضرورت تحقق فقه عملی اسلام

وی با اشاره به فرازی دیگر از اندیشه الهی امام، تأکید کرد: ایشان در همین کتاب اشاره دارند که اگر فقه در کتاب‌ها بماند و وارد میدان عمل و اجرا نشود، هیچ ابرقدرتی خوفی از شما نخواهد داشت، لذا «تحقق فقه عملی اسلام» باید مورد توجه قرار بگیرد، و برجستگی شخصیت حاج قاسم و همکارانش این بود که تدابیر مقام معظم رهبری را در میدان پیاده می‌کردند و همین امر، موجب ترس ابرقدرت‌ها می‌شد.

وی با اشاره خلوص عمل شخصیت‌هایی مانند حاج قاسم را که برای خدا کار می‌کرد و مایه می‌گذاشت، گفت: همین خلوص سبب جهانی شدن و خدایی شدن او است، چرا که معتقد بود همه اینها نقشه و کارگردانی خداست و ما بازیگران جزئی هستیم، خدا صحنه را پیش می‌برد و این یعنی ظهور و نمود توحید در شخصیت حاج قاسم و چنین انسان‌هایی قطعاً مشمول رحمت الهی و مصداق «خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» هستند.

سردار شمشیری بیان کرد: این توانایی‌ها تحقق عینی آرمان‌های امام خمینی(ره) در صحنه عمل است، ایشان معتقد بودند که اگر ارتشی ۱۰۰ میلیونی از بسیجیان تشکیل شود هیچ ابرقدرتی جرأت جسارت به مسلمانان را نمی‌یابد و امروز می‌بینیم که جای‌جای کشورهای منطقه از پاکستان و افغانستان تا عراق و سوریه، همگی بسیجی هستند.

مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «باید قوی بشویم»، تصریح کرد: بر اساس آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» باید توانمان را افزایش بدهیم همچنان که تا کنون این اتفاق افتاده است و اگر داعشی کاری خارج از محدوده انجام بدهد، ما از کرمانشاه مقرشان در دیرالزور را بر سرشان خراب می‌کنیم، امروز با تدابیر امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری  یکی از قدرت‌های موشکی جهان هستیم.

مذاکره موشکی خط قرمز ماست

سردار شمشیری با اشاره به تلاش ابرقدرت‌ها برای مذاکره با ایران‌ در خصوص توان موشکی، گفت: آنان قصد دارند دست ما را بشکنند و دست شکسته نمی‌تواند مشت بر دهان دشمن بکوبد و به تعبیر مقام معظم رهبری، مذاکره موشکی خط قرمز ماست.

وی تصریح کرد: امروز بعد از ۷۰ سال، آمریکا تودهنی می‌خورد اما جرأت پاسخ ندارد، پهپادش ساقط و پایگاهش تخریب می‌شود و بیش از ۲۰۰ جنازه از او گرفته می‌شود اما آن‌ها را استتار می‌کند تا ضعفش بیش از این آشکار نشود.

سردار شمشیری تأکید کرد: شخصیتی مانند امام(ره) لازم است تا آیات قرآن را عملیاتی کند، به صحنه بیاید و شاه را ساقط کند، در مقابل ابرقدرت بایستد و بگوید «قرن، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران است»، لذا تربیت‌یافتگان مکتب اسلام مانند حاج احمد کاظمی‌، شهید قاسم سلیمانی، شهید باکری‌ها و زین‌الدین‌ها تدابیر الهی امام و رهبری را در زمین پیاده کردند چرا که متکی به قدرت معنوی بودند.

وی بیان کرد: فتح‌الفتوح یعنی تربیت جوانان مؤمن انقلابی که خوفی از آمریکا و اسرائیل ندارند و در پرتو آموزه‌های امام، شهادت را انتخاب کردند تا اندیشه اسلام را در میدان عملیاتی کنند و به تعبیر امام راحل(ره)، ملتی که شهادت دارد اسارت و ذلت ندارد.

سردار شمشیری در پایان گفت: باید قدردان امام و مقام معظم رهبری و تمام مخلصانی باشیم که دل در گرو عملیاتی کردن تدابیر و اندیشه‌های امام و رهبری دارند، جمعیت حاضر از مردم با سابقه درخشان انقلابی و فرهنگی بروجن نیز امروز در راستای همین هدف گرد هم آمده‌اند تا بگویند ما نیز در حد استطاعت خودمان رهنودهای رهبری را عملیاتی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha