جامعةالمصطفی(ص) در ۶۰ کشور جهان حضور علمی و آموزشی دارد/ انتشار بیش از ۳۸۰۰ عنوان کتاب
کد خبر: 3873779
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه:

جامعةالمصطفی(ص) در ۶۰ کشور جهان حضور علمی و آموزشی دارد/ انتشار بیش از ۳۸۰۰ عنوان کتاب

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه با اشاره به این که بیش از سه‌هزار نفر از نخبگان به عنوان استاد و عضو هیئت علمی با جامعةالمصطفی همکاری دارند، گفت: المصطفی(ص)، ضمن راه‌اندازی نمایندگی‌های مختلف در کشور، در حدود شصت کشور جهان حضور علمی و آموزشی دارد.

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی در دیدار رئیس و معاونین سازمان سمت، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و طلب علّو درجات برای شهدای اسلام و انقلاب، به خدمات ارزشمند «مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی»، رئیس پیشین سازمان سمت، اشاره کرد و افزود: استاد احمدی با مدیریت دفتر همکاری‌های حوزه و دانشگاه، که در قالب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه فعالیت می‌کند، خدمات بسیار ارزشمندی را رقم زد.
وی تصریح کرد: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها، سرمایه‌های علمی و فرهنگی فاخری با توجه به نیاز‌های علمی کشور تولید کرده است.
رئیس جامعةالمصطفی(ص)، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های بین‌المللی جامعةالمصطفی(ص)، با تأکید بر این که جامعةالمصطفی(ص) از سال ۱۳۸۶ و با تلفیق دو نهاد فاخر بین‌المللی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: این نهاد مرکزی شناخته‌شده در عرصه بین‌الملل است و در بسیاری از اتحادیه‌های بین‌المللی دانشگاهی عضویت دارد.
عباسی با بیان این که مدارک جامعةالمصطفی(ص) همچون دیگر مدارک دانشگاهی، مورد پذیرش نهاد‌های علمی جهان است، بیان کرد: هم‌اکنون، در مقاطع مختلف تحصیلی جامعةالمصطفی(ص) نزدیک به دویست رشته و گرایش ارائه می‌شود و در طرح تحول آموزشی المصطفی(ص)، راه‌اندازی بیش از چهارصد رشته و گرایش، هدف‌گذاری شده است.
وی قلمرو فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی(ص) را مورد توجه قرار داد و افزود: علوم اسلامی، علوم انسانی و حوزه زبان و فرهنگ، از عمده‌ترین حوزه‌های علمی مورد توجه جامعةالمصطفی(ص) به شمار می‌رود و شاخه‌های دانشی مختلفی را ناظر به نیاز‌های اجتماعی روز ترسیم و پایه‌ریزی کرده است.
رئیس جامعةالمصطفی(ص) به قلمرو‌های شش‌گانه فعالیت آموزشی اشاره و بیان کرد: جامعةالمصطفی(ص) در حوزه‌های دانش فقه و اصول، قرآن، تفسیر و حدیث، حکمت و ادیان، تاریخ و سیره و تمدن، علوم انسانی و زبان و فرهنگ، زیرشاخه‌های مختلفی برای مقاطع مختلف تحصیلی تا دوره تکمیلی دکتری راه‌اندازی و عملیاتی کرده است.
عباسی گستره زبانی جامعةالمصطفی(ص) را در عرصه‌های آموزشی مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: بحث آموزش زبان در جامعةالمصطفی(ص) ناظر به فرهنگ حوزه زبانی ارائه می‌گردد.
رئیس جامعةالمصطفی(ص) به فعالیت نمایندگی گرگان اشاره کرد و با بیان اینکه دروس فقهی در این نمایندگی، مطابق با مبانی فقهی و مذهبی دانش‌پژوهان ارائه می‌شود، تصریح کرد: آموزش زبان فارسی از ویژگی‌ها، مزیت‌ها و افتخارات مهم جامعةالمصطفی(ص) است، به گونه‌ای که فعالیت جامعةالمصطفی(ص) را در این عرصه، به تنهایی می‌توان با فعالیت تمام نهاد‌های بین‌المللی فعال در حوزه زبان و ادب فارسی مقایسه کرد.
وی به فرصت‌های پیش روی عرصه مجازی و توجه جامعةالمصطفی(ص) را به آموزش‌های مجازی تأکیدکرد و گفت: جامعةالمصطفی(ص) واحد‌های اختصاصی مختلفی ویژه بانوان و ناظر به نیاز‌های اجتماعی تأسیس کرده است. پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) نیز با راه‌اندازی ۲۳ گروه پژوهشی، فعالیت‌های گسترده‌ای ناظر به نیاز‌های علمی، آموزشی و پژوهشی رقم زده است. تاکنون، بیش از ۳۸۰۰ عنوان کتاب به همت جامعةالمصطفی(ص) به چاپ رسیده است.
عباسی پیشتازی جامعةالمصطفی(ص) را در عرصه تدوین متون آموزشی بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: دانش‌آموختگان جامعة‌المصطفی(ص) در زمینه‌های ترجمه متون علمی فاخر، ظرفیت‌های فراوانی دارند؛ امیدواریم بتوانیم خدمات شایانی در عرصه انتقال و ترجمه محصولات فکری، معرفتی و فرهنگی تدوین‌شده در حوزه‌های علمیه ارائه نماییم.
شایان ذکر است در پایان این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی(ص) و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها امضا شد و رؤسای دو مجموعه بر تسریع در عملیاتی‌سازی مفاد تفاهم‌نامه مزبور تأکید کردند.

انتهای پیام
captcha