اقتصاد مقاومتی، برنامه انزوای اقتصادی نیست
کد خبر: 3877029
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

اقتصاد مقاومتی، برنامه انزوای اقتصادی نیست

گروه سیاست و اقتصاد _ معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: اقتصاد مقاومتی به هیچ‌وجه برنامه انزوای اقتصادی نیست، بلکه به معنای افزایش توان اقتصاد ایران برای اثرگذاری و مشارکت دوسویه در اقتصادی جهانی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور امروز، ۱۷ بهمن ماه در آیین افتتاحیه ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک دهه‌فجر را فرصتی برای جشن گرفتن همت‌های بلند و هدف‌گیری خردمندانه دانست و گفت: اتاق بازرگانی تنها یک ساختمان نیست، بلکه کانون هم‌اندیشی، همکاری و همدلی اقتصاد ایران است و قرار است در این ساختمان سرود سازندگی و آینده‌نگری نواخته شود.

وی با بیان این نکته که در مفاهیم اسلامی تأکید بر همت بلند داشتن به وفور مشاهده می‌شود که این روزها هم روز همت‌های بلند است، تصریح کرد: همه مردم به خوبی به شرایط فعلی و دشواری‌هایی که بدخواهان ایران طی دو سال اخیر به اقتصاد ایران تحمیل کردند واقف هستند که نه تنها آنها در نقشه‌های خود موفق نشدند بلکه التهابات فرونشسته و تورم در حال طی کردن سیر نزولی است و تراز تجاری در ۱۰ ماهه سال‌جاری مثبت شده است.

نهاوندیان اضافه کرد: امروز فضای تصمیم‌گیری کشور فضای توجه و اهتمام به نظرات بخش خصوصی و رفع مشکلات این حوزه است به همین جهت آئین افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی اراک تنها یک افتتاح نیست بلکه آیین ترسیم مسیر همفکری بین سیاست‌گذار، فعال اقتصادی و اندیشمندان اقتصادی به عنوان یک مثلث توانمند است که این مثلث می‌تواند برکت بسیاری برای اقتصاد ایران باشد.

وی ادامه داد: افتتاح‌های مختلف و سرمایه‌گذاری‌های حوزه اقتصادی نشان از آن دارد که ایران متوقف شدنی نیست و این شعله خاموش نمی‌شود  امروز سیاست دولت، سیاست تسهیل و گشایش است.

نهاوندیان افزود: سیاست راهبردی ایران در مقابله با افرادی که قصد سنگ‌اندازی دارند، سیاست گشایش است، تسهیل و گشایش وظیفه سیاست‌گذاران و استفاده از این مسیر و ابتکار در گشایش راه‌های جدید، وظیفه بنگاه‌های اقتصادی است.

وی با تأکید براینکه حراست از حق حضور و مشارکت در اقتصاد جهانی ضروری است، افزود: نقشه بدخواهان ایران، تحمیل انزوا بر اقتصاد ایران است و به هر صورتی باید این نقشه با شکست مواجه شود. شکوفایی اقتصادی ایران، بهبود زندگی نسل آینده و عزتمندی این سرزمین مرهون اعتلای حضور ایران در جامعه جهانی است.

این مقام مسئول بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی به هیچ‌وجه برنامه انزوای اقتصادی نیست، بلکه به معنای افزایش توان اقتصاد ایران برای اثرگذاری و مشارکت دوسویه در اقتصادی جهانی است، گفت: هدف بدخواهان محدود کردن تجارت ایران است. علاوه بر موفق نبودن این توطئه، شاهدیم که صادرات غیرنفتی ایران روند صعودی هم داشته است، البته موانعی در این مسیر وجود دارد که رفع این موانع باید مورد توجه باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تأکید کرد: در حرکت اقتصاد و سیاست نیازمند افزایش تعاملات بین‌المللی هستیم و نباید به هیچ‌وجه به کسانی که به دنبال بستن مسیر ایران در روابط مختلف از جمله روابط بانکی، مالی، سرمایه‌گذاری و... هستند کمک کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: باید چهل‌و‌دومین سالگرد پیروزی انقلاب را با افق روشن‌تر و درخشان‌تری نسبت به گذشته برای نسل آینده ترسیم کرد تا نسل آینده نیز بتواند با قدرت این مسیر را ادامه دهد.

انتهای پیام
captcha