جامعه قرآنی پای رحل سردار سلیمانی
کد خبر: 3877032
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷

جامعه قرآنی پای رحل سردار سلیمانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اینجا خانه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی است؛ خانه‌ای که پنجشنبه‌ها اهل قرآن را پای رحل قرآن سرباز وطن گردهم می‌نشاند؛ خانه‌ای که ۳۴ غروب از بی‌قراری‌اش در نبود فرمانده قدسی می‌گذرد. حالا در روزهایی که ایران عزیز بزرگداشت دهه فجر را برگزار می‌کند؛ جامعه قرآنی در خانه سردار دل‌ها و پای رحل قرآن او گردهم آمده و یاد او را گرامی داشتند.

جامعه قرآنی پای رحل سردار سلیمانی
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، محفل انس با قرآن کریم و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عصر امروز، پنجشنبه، ۱۷ بهمن‌ماه به همت خبرگزاری قرآن و با حضور جمعی از اعضای جامعه قرآنی کشور شامل اساتید، مدیران نهاد‌های قرآنی، قاریان و حافظان برتر کشور در منزل سردار شهید برگزار شد.

این مراسم با تلاوت سعید پرویزی، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن آغاز شد و در ادامه سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن به سخنرانی پرداخت و گفت: ما جمع قرآنی که از روز‌های اول پس از شهادت سردار عزیزمان سپهبد حاج قاسم سلیمانی گردهم جمع شدیم، در این شرایط وظیفه خود دانستیم که نسبت به این واقعه بزرگ انجام وظیفه کنیم.

وی افزود: امروز آمده ایم تا عرض تبریک و تسلیت به خانواده شهید سلیمانی داشته باشیم، قطعاً بسیاری از توفیقات سردار رشید اسلام به دلیل همراهی این بیت شریف بوده است و امیدواریم خداوند متعال این بیت و نسل سردار سلیمانی را حفظ بفرماید.
جامعه قرآنی پای رحل سردار سلیمانی

قائم‌ مقام شورای عالی قرآن در ادامه با بیان اینکه این جمع سال‌هاست در محضر قرآن‌اند، اما امروز همه ما اینجا شهادت می‌دهیم که سردار شهید معلم بزرگی برای همه ما بوده است و خواهد بود، اظهار کرد: شهید سلیمانی درس قرآنی را به همه ما آموخت؛ او درس انسانیت و جهاد را به ما آموخت. او مصداق شریف آیه 30 سوره فصلت «تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ» بود.


سرابی با بیان اینکه شهید سلیمانی از وطن هجرت کرد تا به دیگر ملت مسلمان کمک کند، افزود: او بزرگوار بود و به واقع معلم قرآنی ما بود. مقام معظم رهبری نیز در مورد شهید کاوه که از فرماندهان جبهه و جنگ بودند فرمودند که این شهید در کلاس قرآن به عنوان یک نوجوان شرکت می‌کرد و بعد از جنگ او معلم ما شده بود؛ واقعاً هم اینگونه است و خدا را شاکریم که اینچنین بزرگوارانی را درک می‌کنیم.
جامعه قرآنی پای رحل سردار سلیمانی

وی با بیان کرد: اکنون خدمت خانواده بزرگوار شهید رسیده ایم  تا عرض کنیم که در رکاب شما و پشتیبان شما هستیم. امیدواریم که خداوند به برکت این شهید عزیز و بزرگوار سال و سال‌های ظهور امام عصر(عج) را به لحظه و ثانیه تبدیل کند تا ما ایشان را در رکاب آن امام بزرگوار زیارت کنیم.

بعد از این سخنان بخشی از آیه ۷۶ سوره مبارکه نساء «الَّذینَ آمَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ ۖ وَالَّذینَ کَفَروا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطّاغوتِ فَقاتِلوا أَولِیاءَ الشَّیطانِ ۖ إِنَّ کَیدَ الشَّیطانِ کانَ ضَعیفًا» از سوی محمدتقی میرزاجانی قرائت شد.

بنابراین گزارش، در ادامه این محفل نورانی، محمدحسن موحدی از قاریان برتر کشور که خود فزند شهید است به تلاوتی از آیات وحی پرداخت.
ارائه گزارشی از برنامه‌های مختلف جامعه قرآنی برای بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور از بخش های دیگر این محفل نورانی بود.

قاسم رضیعی، قاری بین‌المللی کشورمان آخرین تلاوت این مراسم را برگزار کرد و حسن ختام این مراسم، قرائت زیارت وارث توسط سبحانی، ذکر خاطره‌ای از سردار سلیمانی طی دوران دفاع مقدس از منصور آقامحمدی، فعال قرآنی بود. در پایان نیز تابلوی نقاشی یک هنرمند توانیاب از استان کرمان که چهره حاج قاسم سلیمانی را تصویر کرده بود به برادر شهید سلیمانی اهدا شد.
جامعه قرآنی پای رحل سردار سلیمانی

به گزارش ایکنا؛ این مراسم با حضور عبدالرسول عبایی، سیدمحسن موسوی بلده، محمدعلی خواجه پیری، علی اکبر حنیفی، مصطفی صدرزاده، محمد بنیادی از اساتید پیشکسوت قرآنی؛ علی اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن، سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن، سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، مجتبی ایزدی، مدیر رادیو قرآن، محمدزاده، رحیم قربانی، محمدتقی میرزاجانی، بهروز یاریگل، قاسم رضیعی، حسن محمدی، منصور آقامحمدی، ولی یاراحمدی، منصور قصری زاده، مسیب زاده، عباس انجام، اصغر امیرنیا، محمد بابایی و ... جمعی از مدیران، اساتید و قاریان برتر کشور در منزل سردار شهید برگزار شد.
جامعه قرآنی پای رحل سردار سلیمانی
انتهای پیام
captcha