راهپیمایی 22 بهمن، خط بطلانی بر تصور ناامیدی مردم از انقلاب/ منطق تأکید رهبری بر مشارکت همه ایرانیان چیست
کد خبر: 3878420
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
صدرالحسینی بیان کرد:

راهپیمایی 22 بهمن، خط بطلانی بر تصور ناامیدی مردم از انقلاب/ منطق تأکید رهبری بر مشارکت همه ایرانیان چیست

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به افزایش جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن برای ایجاد یأس در مردم، با ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی گفت: راهپیمایی 22 بهمن سال 1398 خط بطلانی بر تصور خسته شدن مردم از انقلاب اسلامی و حضور نیافتن آنها در صحنه کشید و نشان داد که مردم به رغم نارضایتی‌ها از حوزه اجرایی و اقتصادی به این باور رسیده‌ا‌ند که هیچ جایگزینی بهتر از انقلاب اسلامی و نظام ولایی وجود نخواهد داشت.

سید رضا صدرالحسینی

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت‌وگو با ایکنا درباره تأثیر حضورهای حداکثری مردم در مراسم تشییع سپهبد قاسم سلیمانی، راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن و انتخابات مجلس در هفته آینده بر معادلات آتی عرصه بین‌المللی گفت: بررسی روند انقلاب اسلامی در طول 41 سال گذشته فراز و فرودهای مختلفی را نشان می‌دهد اما در عین حال خط ثابت در این مدت دشمنی نظام سلطه با انقلاب و نظام اسلامی بوده است.

تضاد ماهوی نظام سلطه با انقلاب اسلامی

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که دشمنی نظام سلطه با انقلاب اسلامی نه فقط با یک حکومت و یا یک مدل از اداره جامعه است، بلکه اختلاف و ضدیت نظام سلطه با جمهوری اسلامی یک اختلاف ماهوی است. به عبارتی طی چهار صد سال گذشته استعمار و نظام سلطه اداره جامعه را بر مبنای جدایی دین از سیاست و سکولاریسم به مثابه تنها مدل کارآمد حکمرانی و سیاست‌ورزی تبلیغ می‌کرد، اما جمهوری اسلامی به رغم این تبلیغات توانست برپایه نگاه توحیدی، اسلامی، و اهل بیتی ساختار حکومت اسلامی را پایه‌ریزی کند و این الگوی حکومتی در ژئوپلیتیک‌ترین منطقه دنیا، غرب آسیا، شکل گرفت و تداوم یافت.

صدرالحسینی اظهار کرد: نظام سلطه به خاطر این ضربه اساسی که بر مرکز ثقل تفکرش، اومانیسم، وارد شد همواره تلاش کرده در همه ابعاد با این نظام سیاسی مقابله کند. واقعیت امر این است که به دلیل تفکر غیرالهی و اومانیستی و سیر رو به افول نظام لیبرال دموکراسی، جمهوری اسلامی به مرکز و هدف اصلی مخاصمات غرب تبدیل شده است. در طول سال‌های اخیر به دلیل ناکارآمدی‌ها در حوزه اقتصاد و افزایش تحریم‌های آمریکا پس از خروج از برجام، تصور نظام سلطه بر این بود که ملت ایران از انقلاب اسلامی خسته و ناامید شده و آمادگی برای ایثار و مقاومت در جهت حفظ نظام و انقلاب اسلامی را ندارد.

دمیدن امید به مردم با صدور بیانیه گام دوم

وی ابراز کرد: در این فضا بود که بیانیه گام دوم انقلاب در چهل سالگی دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری صادر شد و روح امید در آحاد ملت به ویژه جوانان به منزله پیشران گام دوم انقلاب دمیده شد. براین اساس تبلیغ رسانه‌های بیگانه تحت امپراتوری نظام سلطه برای ناامید کردن مردم به شیوه‌های مختلف معطوف و افزایش پیدا کرد و  این تصور شکل گرفت که مردم در جریان اغتشاشات آبان‌ماه برای حفظ انقلاب اسلامی حتی در مقابل اشرار و هجمه‌کنندگان به مقدسات و امنیت ملی مقاومت نکرده و به اغتشاشگران خواهند پیوست. اما با وجود آسیب جدی به امنیت ملی و اموال عمومی، مردم صف خود را از آشوبگران جدا کرده و نشان دادند برای حفظ انقلاب اسلامی مانند سال 57 از آمادگی کامل برخوردار هستند و برای آن ایثار و فداکاری می‌کنند.

صدرالحسینی اظهار کرد: در تداوم این مسیر، راهپیمایی 22 بهمن سال 1398 خط بطلانی بر تصور خسته شدن مردم از انقلاب اسلامی و حضور نیافتن آنها در صحنه کشید. نکته مهم در این میان دمیده شدن روحیه امید و افزایش تحرکات انقلابی در تشییع پیکر پاک شهید سپهبد قاسم سلیمانی بود.

خیزش انقلابی ملی با شهادت سپهبد قاسم سلیمانی

وی بیان کرد: در واقع شهادت سردار دل‌ها با همه تلخی‌ این اتفاق، موجب یک بیداری و خیزش انقلابی در مردم شد که در مراسم تشییع ایشان ظهور و بروز عملی پیدا کرد و این حضور بیعتی جدید با آرمان‌های انقلاب بود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب چشم بسیاری از افراد که در حال خواب رفتن بود گشوده شد.

وی تأکید کرد: به عبارتی ثمره خون پاک این شهید سرافراز این بود که یک علامت کاملا روشن به دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی ارسال کرد که مردم همچنان و به مانند روزهای آغازین انقلاب برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب در میدان حاضر شده و بر محور ولایت پای این نظام ایستاده‌اند.

صدرالحسینی یادآور شد: لذا به نظر می‌رسد جدایی صف مردم از اغتشاشگران در آبان‌ماه و وداع میلیونی مردم با شهدای مقاومت به معنای بیعت با مقاومت و خط بطلان کشیدن بر مذاکره و سازش و حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن به مفهوم حمایت همه‌جانبه از انقلاب و ساختار کلان جمهوری اسلامی بود و مجموعه این حضورهای معنادار در انتخابات مجلس و آرای ریخته‌شده به صندوق خود را نشان خواهد داد و بیانگر این است که انقلاب اسلامی پس از گذشت چهل سال و در آغاز گام دوم همچنان سرزنده و پرتوان به مانند انقلاب اسلامی در سال تولد آن است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود:‌ مردم نیز در مجموعه این حضورها و مشارکت‌ها ثابت کردند که ضمن گلایه‌‌مندی‌های جدی که از حوزه اجرایی و اقتصادی کشور دارند اما با انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن هیچگونه ضدیت و مخالفتی ندارند و به این باور رسیده‌ا‌ند که هیچ جایگزینی در این کشور بهتر از انقلاب اسلامی و نظام ولایی وجود نخواهد داشت.

تشدید جنگ رسانه‌ای دشمن در آستانه انتخابات مجلس

وی ابراز کرد: براین اساس در مدت باقی‌مانده تا انتخابات در دوم اسفندماه شاهد افزایش تحرکات و اقدامات رسانه‌ای و تبلیغاتی نظام سلطه خواهیم بود و نفوذی‌های داخلی در راستای دلسرد کردن مردم و کاهش مشارکت سعی خواهند کرد، شرایط کشور را نابسامان و آشفته نمایش داده و سیاه‌نمایی کنند تا میزان آرا به منزله ملاک حضور مردم در تعیین سرنوشت خود کمرنگ شود.

 صدرالحسینی با اشاره به امیدواری جبهه انقلاب به حضور حداکثری مردم در انتخابات با توجه به مشارکت‌های حساس مردم در اتفاقات مهم قبلی گفت: لذا شاهد نمایش شکوه و عظمت جلوه مردمی انقلاب با یک مشارکت حداکثری خواهیم بود.

تبیین منطق مشارکت همه ایرانیان و ایران قوی در کلام رهبری

صدرالحسینی درباره تحلیل خود از تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور همه ایرانیان، حتی مخالفان نظام جمهوری اسلامی و شخص ایشان، در انتخابات گفت: تلاش رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر برای افزایش مشارکت مردم در صحنه‌های ملی از جمله انتخابات براین منطق استوار است که مقاومت، استکبارستیزی و استقلال‌خواهی را به منزله یک جریان روشن حق در مقابل باطل نهادینه کرده و سخنان ایشان در این زمینه به شکلی است که می‌فرمایند حتی اگر کسی من را قبول ندارد به خاطر ایران در انتخابات شرکت کند.

وی اظهار کرد: در کنار این سخن، ایشان مفهوم ایران قوی را مطرح می‌کنند. در حقیقت به کار بردن تعبیر ایران قوی به مفهوم استفاده از همه ظرفیت‌های داخل کشور برای رساندن ایران به شکوه و جلال قرن‌های گذشته است. به عبارتی ظرفیت‌هایی که رهبر معظم انقلاب در ایران و ایرانیان؛ به لحاظ جغرافیای سیاسی، اقتصادی، نیروی انسانی خلاق و باهوش، در مقابل افول نظام سلطه، مشاهده می‌کنند باعث شده که ایشان بخواهند با گفتمان‌سازی حضور و مشارکت همه ایرانیان در مسائل ملی، مسئله تمدن ‌نوین اسلامی در جامعه را به گونه‌ای نهادینه کنند که همه اقشار برای تحقق آن احساس وظیفه و نقش کنند.

صدرالحسینی تصریح کرد: تجربه رهبری و مدیریت ایشان نشان داده که به هیچ‌وجه علاقه‌مند نیستند که فقط بخشی از جامعه در حوزه‌های مختلف فعال باشند بلکه اعتقاد دارند همه ایرانیان در سعادت دنیوی و اخروی همه ملت شریک هستند و لذا می‌خواهند همه ایرانیان نقش خود را در پیشرفت ایران و تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا کنند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha