حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای الگوهاست | مجلس شورای اسلامی در تراز خون شهید سلیمانی تشکیل شود
کد خبر: 3878662
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
خطیب جمعه تهران:

حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای الگوهاست | مجلس شورای اسلامی در تراز خون شهید سلیمانی تشکیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای الگوهاست تا آنجا که قطب عالم، وجود مقدس حضرت ولی عصر(عج) مادرشان را به عنوان الگوی خود معرفی کردند. همچنین در خطبه دوم نماز جمعه بر تشکیل مجلس شورای اسلامی در تراز خون شهید سلیمانی و انتخاب نمایندگان امین انقلاب تأکید شد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته تهران، 25 بهمن‌ماه که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا در زندگی مأمن است و مایه امنیت همه جانبه است، تقوا دژ شکست‌ناپذیری است که اگر فردی در زندگی رعایت خدا را کند و محور حرکات و سکناتش کسب رضای خدا و پرهیز از غضب پروردگار عزیز و حکیم باشد، خداوند با او معیت دارد. خداوند با همه معیت دارد «هُوَ مَعَكُمْ أَیْنَ مَا كُنتُمْ». قاتل، جانی، فاسق و ظالم نمی‌فهمند که کی با آنهاست و اینگونه بی مهبا بدبختی برای خودشان در محضر باری‌تعالی فراهم می‌کنند. خداوند با اهل تقوا، معیت نصرت و معیت هدایت و معیت رفاقت، معیت رحمت را به همراه دارد؛ «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَوْا وَ الَّذِينَ هُمْ مُحْسِنُونَ».


وی در ادامه بیان کرد: خداوند همراه، یار و کمک کار و گره‌گشاست. خداوند برای اهل تقوا، عالم امکان را در اختیارشان قرار می‌دهد. انسان متقی هیچ‌گاه بی یاور نیست و کسانی که به معانی مختلف اهل احسان هستند و تمام کارهایشان قشنگ و معاشراتشان زیباست و تعاملشان باخلق و خالق مرغوب است و هم افرادی که احسان می‌کنند و به فقرا می‌رسند و به ارحام می‌رسند. خدا را گویی بنده باشد که او را می‌بینی «كَأَنَّكَ تَرَاهُ وَ إِنْ كُنْتَ لاَ تَرَاهُ فَإِنَّهُ يَرَاكَ». چنانکه فرموده است که ما آئینه‌ها و نشانه‌هایمان را افق در افق قرار دادیم که مردم ما را در آنها ببیند، اما خودتان را نشناخته‌اید «وَفِي أَنْفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ». چرا که معرفت نفس زمینه معرفت حق است و خداوند جان ما را از بارقه خودش قرار داده است، ما از نور خدا هستیم و خدا در درون ما جلوه کرده است که اگر این غرایز و هواپرستی و تعلق پست دنیوی اجازه دهد، خدایش این خداست و خدا را در وجود خود می‌یابد. چنانکه آمده است «قلب شما خانه و بارگاه خداست و اگر آلوده‌اش کنید، خدا این خانه را رها می‌کند».

محل تروریست‌ها و اراذل و اوباش می‌شود. چیزهای نجس خانه خدا را از نور الهی خالی می‌کند. دلت را پاک کن و خدا را با چشم دل می‌بینی.

صدیقی با تأکید بر اینکه «آیا شاهد بودن خداوند کافی نیست»، ادامه داد: امروز در آستانه میلاد دو نور هستیم، یکی جلال الله و جمال الله وام الکتاب و ام الفضائل، ام الائمه النجباء است. میلاد مسعود حضرت صدیقه طاهره، فاطمه مرضیه، زهرای شهیده(س) و میلاد مسعود فرزند او، وارث به حق او و جلوه او، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، نقطه عطف در تاریخ بشر، بت شکن دنیا و احیاگر غدیر، احیاگر حکومت دین، بیدارگر نفوس بشر، تغییر دهنده مسیر تاریخ آیت الله العظمی امام خمینی(ره) است.
خطیب جمعه تهران با اشاره به تفسیر سوره مبارکه حمد و آنچه که یک زن بایسته و شایسته باید رعایت کند، بیان کرد: حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای الگوهاست تا آنجا که قطب عالم، وجود مقدس دلبر ما و ولی نعمت ما، پشت و پناه ما، حضرت ولی عصر(عج) مادرشان را به عنوان الگوی خود معرفی کردند، این نشان می‌دهد که در تمام ابعاد خلیفه الهی و خدانمایی، حضرت زهرا(س) نمره اول است. در علم، قدرت تصرف در عالم تکوین، در زلال بودن و طهارت.


وی تصریح کرد: خداوند مقدماتی که برای ولادت حضرت زهرا(س) اعمال کرده برای احدی فراهم نکرده است. پیامبر(ص) اول خلائق است که او را خداوند مأمور به چله‌نشینی خاص می‌کند همانگونه که حضرت موسی(ع) چله‌ای با انقطاع از تمام مخلوقات برای دریافت الواح پیدا می‌کند، حضرت رسول(ص) در محضر خداوند چله‌ای مراقبت را نگه می‌دارد و بعد از چله‌ای جبرئیل برای او میوه‌هایی از بهشت می‌آورد و سپس به خانه می‌رود.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه چه عظمتی است که پیامبر(ص) به این میزان به حضرت زهرا(س) توجه می‌کنند، اضافه کرد: در میان اسرار عالم، چیزی به این اندازه در نظر نداریم که پیامبر(ص) یک چله ریاضت تحمل کند تا خداوند این دختر را به او عطا کند. وجود حضرت خاتم الانبیا(ص) حضرت محمد(ص) هنگامی که با حضرت خدیجه(س) ازدواج کردند، زنان مکه با حضرت خدیجه(س) قطع رابطه کردند و در دوران حمل، فردی با ایشن مراوده نداشت و هنگامی که پیامبر(ص) به خانه می‌آمد، می‌دید که خدیجه(س) با طفل در شکمش صحبت می‌کند. از همان حرکت در رحم پرچم حمایت از دین و نبوت را به دست گرفته است و می‌گوید «خداوند با پدرم است». چه می‌شود امروز که از مقدس‌ترین روزهاست خداوند، حجاب‌ها را از دل‌ها بزادید و تکیه‌گاهمان در زندگی خداوند باشد و تشویشی ما را فرانگیرد. اینکه حضرت زهرا(س) در رحم صحبت می‌کند و شهادت به ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) و اینکه فرزندان او خیر الاسباط هستند، می‌دهند فهمش برای ما که اعتقاد به ولایت و نبوت و توحید داریم سخت نیست، شبیه حضرت عیسی بن مریم(س) است که انی عبدالله را هنگام تولد سر می‌دهد.

صدیقی بیان کرد: هنگام ازدواج حضرت زهرا(س) پیامبر اکرم(ص) فرمود «من هم بشری مثل شما هستم، ازدواج می‌کنم و یا وسیله ازدواج برای شما فراهم می‌کنم و شما را تشویق به ازدواج می‌کنم، فاطمه که او را خداوند به علی تزویج کرد، اگر خداوند علی را نیافریده بود، فاطمه الزهرا کفی از آدم و مادون آدم نداشت». اینکه گفتم حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو است، انسان کامل است و هم الگوی مردان است و هم الگوی زنان است اما جبهه‌هایی که حضرت زهرا(س) گشوده است و بانوان تشویق می‌شوند در این جبهه‌ها گام بردارند اول ایمان حضرت زهرا(س) است، حضرت زهرا(س) ایمانش، تنها باطنی وقلبی نبود، بلکه تمام اعضا و جوارحش خدابین و خداگو بود و دستش در خدمت خدا بود، قدم‌هایش در مسیر خداوند بود و بانوان سعی کنند مثل حضرت زهرا(س)، ایمان در وجودشان مانع عصبانیتشان و ... شود. حضرت صدیقه طاهره(س) در خدمت دینش بود و همیشه به رضای خدا فکر می‌کرد لذا در دوران کودکی از پدر خودش در میان دشمنان قدار حمایت می‌کند و همچون مادرش، عهده‌دار امور داخلی پدرش بود لذا پیامبر بالاترین لقب «ام ابیها» را به او داد. نوع تعامل با پدر به مانند مادر بود مهربانی و دلسوزی‌اش نسبت به پیامبر آنقدر بالا بود که انگار مادری برای ایشان بود.


وی با اشاره به اینکه مادری نشئت گرفته ذات حضرت زهرا(س) بود که در پرستاری و نوازش و اداره امور داخلی پدر نقش داشتند، ادامه داد: امرزو خانواده‌ها دختران؛ خداترس، عاشق خدمت به خانواده و نوازشگر تربیت کنند. حضرت زهرا(س) نمازش عالمی دارد. برادران و خواهران نمازمان را درست کنیم، همه چیزمان درست می‌شود در میان اعمال، نماز بهترین عمل است، لذا نماز را جدی بگیرد و از آن کمک بگیرد و نماز را بی احترامی نکنید و همانگونه که زهرای مرضیه نمازش تماشه گه ملائک آسمان‌ها بود. شوهرداری ایشان آنچنان بود که در جامعه آن روز نقش بسزایی داشت و برای ما هم باید نقش دیگری داشته باشد.


صدیقی اظهار کرد: شوهر برای زن جایگاهی دارد، این همه ناسازگاری‌ها و پرونده‌ها در دادگاه‌های خانواده‌ها هم قصور ماست و هم قصور آموزش و پرورش و هم قصور صدا و سیما و هم اندیشمندان و دانشمندانی که قلم و زبانشان و ...و اثر دارد. شوهرداری و بچه‌داری برای زن رسالت اول است که هیچ چیز جای آن را نمی‌گیرد. «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا » ازدواج مسئولیت است اما ازدواجی که پایدار باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته تهران ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: روز قیامت، روز فرغ اکبر است و بیش از 70 نام برای قیامت در قرآن آمده است که یکی «فزع اکبر»، روز وحشت و روز وانفسا است. از قبرها برمی‌خیزیم. چنانکه خداوند در سوره قمر به برخی از ویژگی‌های روز قیامت اشاره می‌کند. روزی که انسان دچار یک سرگردانی و وحشت می‌شود «این مفز» به کجا پناه ببریم. نه آشنایی، نه فامیلی و نه پارتی. «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفازاً» اگر می‌خواهیم پناهی داشته باشیم باید اهل تقوا باشیم.


وی با تأکید بر اینکه تقوا مایه برکت زندگی می‌شود، افزود: فردی که با تقوا خانواده را اداره می‌کند و زندگی گرمی دارد، سراسر زندگی اش مودت و رحمت است و مبنای زندگی را بر عفو و گذشت قرار داده، سعه صدر دارد، تنگ نذر نیست و زودرنج نخواهد بود.


صدیقی با اشاره به تقوای سیاسی و تلنگر به اینکه چند روزی پشت این میزها نشسته‌ایم، اظهار کرد: این میزها مگر چقدر اعتبار دارد؟ چه چیزهایی از این میزها حاصل انسان می‌شود؟ اگر انسان می‌دانست امانت‌دار خداست، این میزها برایش وحشتناک می‌شد چراکه پشت این میزها نشستن، رسیدن به داد مردم را می‌خواهد، حق‌الناس است و اگر اهتمام به اینها نباشد، جز وبال چیزی نیست. این پشت میز نشست‌ها، تقوای اداری و سیاسی می‌خواهد که فرد خدمت کند و مردم را دلگرم به کشور و انتخابات کند، هنگامی که این نظام را در مقابل مردم، بی‌اعتبار کنند، وجدانشان، فطرتشان، عقلشان و دینشان به آنها چه می‌گوید چنانکه آمده است، «هنگامی که تو پشت به زندگی کرده‌ای و مرگ به تو روی می‌آورد به همین زودی». رعایت تقوا در زندگی موجب تحقق وعده خداوند به ما در دادن پناه است.


وی با اشاره به سپاسگزاری از خداوند به دلیل اینکه غرق در نعمت‌های الهی هستیم، اضافه کرد: این انقلاب چه نعمتی بود و روحیه انقلابی مردم که 40 سال، سال به سال پیروزی این انقلاب را جشن می‌گیرند و سالی شاهد کاهش مردم نبود با وجود اینکه دوقطبی‌ها و افرادی که نارضایی از حکومت و ولایت فقیه هستند و در فتنه‌ها مردم را روبرو یکدیگر قرار می‌دهند اما هنگامی که 22 بهمن می شود، مردم کنار هم هستند، انقلاب مربوط به دسته، گروه و حزبی نبود، بلکه انقلاب مردم ایران و مستضعفان بود و دیدید در 22 بهمن هیج حزبی مطرح نیست و اسم هیچ فردی مطرح نیست، مردم در این جشن سالیانه معجزه‌آسا حضور پیدا می‌کنند، جوشش مردم در بیش از 5 هزار منطقه این جز تصرف امام زمان(عج) و نعمت الهی نیست و شما در آن روز مردم را جز یکپارچه کنار یکدیگر نمی‌بینید و همه زیر پرچم ولایت هستند.


صدیقی بیان کرد: بعد از سپاس الهی، تشکر و تقدیر از آحاد جامعه است که در کشتی ولایت اهل بیت(ع) در برابر طوفان‌ها مصونیت دارند و به سوی ساحل امام زمان(عج) با دل گرمی حرکت می‌کنند. این مردم با بصیر و فهیم، دارای دل عرشی و امام زمانی، چه می‌کنند که دشمن را مأیوس می‌کنند، در همه شهرها و در برخی از شهرها چون؛ شیراز و کرمانشاه تا 30 درصد افزایش حضور مردم در جشن انقلاب را شاهد بودیم. این حضور، حضور الهی و قرآنی است و این حضور، حضور اقتدار است و حضور امید است و حضور دوام انقلاب و وابستگی دل‌ها به خون‌های ریخته شده برای این انقلاب است. این حضور بیعت با ولایت و شهادت و با نایب امام زمان(عج) و یک پارچگی برای مقابله با استکبار است، انقلاب ما، انقلاب طاغوت ستیز و استکبار ستیز است. جشن انقلاب، پدیده بی بدیل و نعمت مستمر پروردگار است که معجزه وار همه ساله و در عین دشمنی و طراحی دشمنانه آنها طی یک سال، اما در جشن پیروزی انقلاب گردهم می آیند، 22 بهمن عین عاشوراست که مردم به زیر چتر آن می آیند، این پدیده الهی و حسینی است.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگر سخنانش با اشاره به جریان انتخابات، تصریح کرد: انتخابات پدیده انقلاب است. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم در سرنوشت خود نقشی نداشتند و به حساب نمی‌آمدند، گرچه مردم به اعتبار حرف امام(ره) (که جانشان و روحشان سودای امامت هست و منتظرند امام زمان(عج) بیاید و همه به عنوان یک خانواده در زیر ندای «یا هل العالم انا المهدی» به عنوان تمام تشنگان عدالت گردهم جمع شویم» در انتخابات شرکت کردند. ولی یعنی همه ملت و همه ملت یعنی ولی. برخی میان جمهوریت و ولایت می‌خواهند کم و زیاد کنند اگر امام دستور نداده بودند و نخواسته بودند «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه کمتر و نه بیشتر، مردم اینگونه با حضور بیش از 98 درصدی پای صندوق‌های رأی نمی‌آمدند. نظام ما، نظام امامت و ولایت است و جانشان رهبری است، همانگونه که مرحوم شهید آیت کبرای انقلاب، شهید سلیمانی سه قسم جلاله می خورد «والله والله والله( نفس الهی دارد که گویی صدای او از عرش می‌آید) شما عاقبت بخیریتان بر آن است که دلتان با آن حکیم سکاندار انقلاب، مربوط باشد».


وی با تأکید بر اینکه این امر در اول انقلاب با فرمان امام(ره) انجام شد، آن هنگام که جلوی تانک‌ها آمدید و خون‌ها، نثار کردید و با فرمان امام خون جوان‌ها به پای شجره دفاع مقدس و برای حفظ جمهوری اسلامی ریخته شد، افزود: این را امام در وصیتنامه خود مورد تأکید قرار دادند که «ملت عزیز همیشه به پای صندق‌های رأی بروند» و رهبر عزیز با توجیه، استدلال و تبیین از شما خواسته‌اند که پای صندوق‌های رأی بیاید و معتقدم شما حضور پیدا می‌کنید اما مجلس شورای اسلامی، باید مجلسی در تراز انقلاب اسلامی و این شهیدانی که هدایتگر و دلها را با خدا مربوط کردند؛ «شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس» باشد. لذا یک مجلسی در تراز خون شهید سلیمانی باشد. نمایندگانی را انتخاب کنید که هم امین باشند و هم امانتدار انقلاب باشند و با چشم و ابروی بیگانگان توافقنامه امضا نکنند، به وزرای پرونده‌دار رأی ندهند و در شورای شهر و انتخاب اعضای آن دقت لازم را داشته باشند (آبادانی شهرستانها و شهرها به شورای امین است)، گروهی و حزبی برخورد نکند و این قدرت را داشته باشند که به قدرت های بزرگ چون امام شهدا و شهدا و شهید سلیمانی به رئیس جمهوری قاتل و جانی بگویند «قمار باز».


صدیقی تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید در تراز الگو بودن برای جامعه باشند و در قله باشند و معرفت عبادت و روح خدمتگزاری، زهد و افتخار خدمت به مردم را داشته باشند و به میان زاغه‌نشین ها بروند و پابرهنه گان را فراموش نکند، هم دیانت داشته باشند و هم امانت داشته باشند و خدمت، صداقت و بصیرت لازم را داشته باشند، یکپارچگی و نیازهای مردم و تناسب اولویت ها را تشخیص دهند و قانون هایی بگذارند که ناظر بر ریل گذاری برای تکامل جامعه اسلامی باشد، مجلسی می خواهیم که دولت را کنترل کند و بازرسی داشته باشد، مجلسی باشد که مقدمات تسهیل حرکت قوه مجریه و قضائیه را فراهم کند.


وی با اشاره به طرح معامله قرن، اظهار کرد: این افتضاح و رسوایی برای رئیس جمهور امریکا و اسرائیل است. مردم را از خانه و مملکتشان خارج کردند و بذل و بخشش می کنند و اسم آن را معامله قرن می‌گذارند. این طرح از ابتدا شکست خورده است و مایه خیزش فلسطینی هاست که حقشان غارت شده و همچنین مایه خیزش در جهان اسلام می شود و این به هدف نمی رسد.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به برف گیلان و آمادگی مسئولان برای شرایط بحرانی، تصریح کرد: مسئولان زحمت می‌کشند اما اینگونه بحران‌ها باید پیش‌بینی شود و از قبل تدارکات لازم تمهید می‌شد. کشور ما بحران‌زاست و مسئولان برنامه‌ریزیشان باید دقیق باشد. از مردم و مسئولان توقع داریم به گرفتاران در این بحران‌ها و برای رضای خدا قدم‌هایی برداریم و خداوند بر توفیقات شما بیافزاید.

انتهای پیام
captcha