120 قرآن‌آموز دارالقرآن الزهرا(س) تجلیل شدند + عکس
کد خبر: 3878793
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

120 قرآن‌آموز دارالقرآن الزهرا(س) تجلیل شدند + عکس

آئین تجلیل از 120 حافظ از چند جزء تا کل، اساتید و مربیان دارالقرآن الزهرا(س) وابسته به مؤسسه مهد قرآن در فرهنگسرای قرآن برگزار شد.

به گزارش ایکنا، آئین تجلیل از بیش از 100 حافظ قرآن(یک جزء تا حفظ کل)، به همراه اساتید، مربیان، خادمان و یاوران قرآنی دارالقرآن الزهرا(س) عصر گذشته، 25 بهمن‌ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.
 
این حافظان متشکل از 22 خادم و استاد قرآن، 120 نفر از حافظان متشکل از پنج حافظ کل، هشت نفر حافظ 20 جزء، 10 نفر حافظ 12 جزء، 12 نفر حافظ 10 جزء و بقیه حافظان سه جزء به بالا بودند.
 
این مراسم با تلاوت منصور رنجبر آغاز شد و در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین علی رجبی، حافظ کل قرآن، به سخنرانی درباره فضائل حفظ قرآن و سپس امیرعلی صادقی، حافظ خردسال به دکلمه‌خوانی پرداخت.
 
در ادامه گروه تواشیح نورالمهدی به همخوانی پرداخت و بعد از آن مرحله دوم تجلیل از حافظان برپا شد، سپس ثریا حیدرنژاد، مجری برنامه، گزارشی از روند فعالیت‌های دارالقرآن از زمان تأسیس(1380) تا کنون و تربیت حدود پنج هزار حافظ قرآن پرداخت.
 
این مراسم با حضور علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن؛ جواد فومنی الحائری، مدیر مهد قرآن استان تهران و رحمت‌الله ماهینی، مدیر روابط‌ عمومی مؤسسه مهد قرآن، همراه بود. این مراسم با همکاری همیاران و خادمان قرآن چون حیدر موحدی از شورای محله خلیج فارس جنوبی، مصطفی خدارحمی، نبوی و احمدی برپا شد.
 
طرلان رجبی، مدیر دارالقرآن، درباره هدایای حافظان گفت: 20 میلیون تومان برای برپایی این مراسم به همت اولیای حافظان و کارکنان و مدیر مؤسسه هزینه شد. بر این اساس به حافظان 10 جزء و کمتر، کارت هدیه 50 هزار تومانی، به حافظان کل کارت هدیه 100 هزار تومانی و به اساتید کارت هدیه 200 هزار تومانی و به برخی از خادمان قرآن نیز  هدیه 500 هزار تومانی اعطا شد.
 
دارالقرآن الزهرا(س) تحت نظارت مؤسسه مهد قرآن استان تهران فعالیت می‌کند. شعبه نخست این دارالقرآن در شهرک سینا، خیابان خلیج فارس، روبه‌روی هلال احمر، پارک پروین اعتصامی، سرای محله خلیج فارس قرار دارد. همچنین شعبه دوم این دارالقرآن نیز در نصیرآباد شهریار قرار دارد. 
انتهای پیام
captcha