«افسانه اصفهان»، نگاهی به تأثیر فرهنگ اسلامی بر هنر ایرانی
کد خبر: 3880599
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

«افسانه اصفهان»، نگاهی به تأثیر فرهنگ اسلامی بر هنر ایرانی

«افسانه اصفهان» به کارگردانی بهروز ملبوس‌باف عنوان یک مستند بلند است که تأثیر فرهنگ و تمدن اسلامی را بر روی هنر ایرانی بررسی می‌کند.

بهروز ملبوس‌باف، مستند‌ساز، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه «افسانه اصفهان» جایگاه تمدن و فرهنگ اسلامی در هنر ایرانی و معماری شهر اصفهان را بررسی می‌کند، اظهار کرد: کارگردانی و تهیه‌کنندگی این مستند برعهده خودم است و این اثر اکنون مراحل تدوین خود را پشت سر می‌گذارد. این مستند قرار است در اردیبهشت‌ماه همزمان با جشن‌های اصفهان رونمایی شود.

وی افزود: ساخت این اثر از سال ۹۲ آغاز شده و روند تولید آن شش سال به طول انجامیده است و پژوهش‌های فرهنگی سبب طولانی شدن روند تولید این مجموعه شده است. 
 
این مستند‌ساز گفت: بیشتر بخش‌های این مستند در اصفهان تصویربرداری شده و بخش‌های گفت‌و‌گوی آن نیز در تهران و چند شهر دیگر انجام شده است. علی رفیعی، ضیاء موحد، محمد سریر و احمدرضا احمدی از جمله اساتیدی هستند که در این مستند با آن‌ها گفت‌وگو شده است و در ضمن نادر خالدی موسیقی این اثر را ساخته است.
 
ملبوس‌باف تأکید کرد: رضا نوربختیار راوی این مستند است. زمان مستند افسانه اصفهان 70 دقیقه و شهرداری اصفهان حامی این اثر است. البته چند شرکت خصوصی نیز از این پروژه حمایت کرده‌اند. 
انتهای پیام
captcha