اخبار معارفی رسانه‌‌ها/ آزمون شفاهی زیر 10سال قرآن کریم لغو شد
کد خبر: 3881156
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸

اخبار معارفی رسانه‌‌ها/ آزمون شفاهی زیر 10سال قرآن کریم لغو شد

«لغو آزمون سراسری شفاهی زیر ده سال قرآن» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز دوشنبه 5 اسفندماه، تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا کم‌کارتر از روزهای قبل بوده‌اند. در ادامه به بررسی این اخبار می‌پردازیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعات 15 امروز تعداد هفت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «کنگره حضرت آمنه(س) به تعویق افتاد» آمده است: کنگره حضرت آمنه سلام‌الله علیها که قرار بود به همت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در تاریخ ۶ اسفندماه در شهر مقدس قم برگزار شود، در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد. کنگره حضرت آمنه سلام‌الله علیها در راستای معرفی و تولید آثار علمی مرتبط با این بانوی بزرگوار، از سال ۹۵ در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در دستور کار پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قرار گرفته است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مراسم اختتامیه این کنگره قرار بود در تاریخ ۶ اسفندماه با حضور جمعی از پژوهشگران و نویسندگان در شهر مقدس قم برگزار شود، اما اکنون در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، این مراسم به تاریخ دیگری موکول شده است که تاریخ جدید در آینده اعلام خواهد شد. آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(س) با پیش‌بینی تمهیدات ویژه بهداشتی اهتمام لازم را نسبت به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارد و همچنان در حال خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) است.

در خبری دیگر با عنوان «برگزاری همایش منشور روحانیت به تعویق افتاد» نیز آمده است: همایش منشور روحانیت که قرار بود روز ۷ اسفند‌ماه در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شود به تعویق افتاد. این همایش از سال گذشته به همت مدیریت حوزه‌‌های علمیه استان تهران و با هدف تبیین منشور روحانیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و همزمان با صدور بیانیه تاریخی گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری کار خود را آغاز کرد. امسال هم مقدمات برگزاری دومین دوره همایش توسط مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران فراهم و مقرر شد این برنامه در روز هفت اسفند در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شود که باتوجه به شیوع بیماری کرونا فعلاً به تعویق افتاد و بنا به اعلام مسئولان حوزه‌های علمیه در اولین فرصت برگزار می‌شود. همایش بزرگ منشور روحانیت باحضور بیش از ۱۰ هزار نفر از علما، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه بزودی در حرم امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «تلاوت ترتیل صفحه ۳۱۰ قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن آیات»، «پاسخ آیت الله شبیری زنجانی به استفتاء در مورد «کرونا» و تعطیلی مراسم و مجالس مذهبی»، «توصیه‌های انصاریان برای رفع بلا/ سالی که وبا آمد، آیت‌الله خوانساری با مردم چه گفت؟»، «دعایی از امام جواد(ع) برای دفع بلا‌ و بیماری/ نظر حجت‌الاسلام فرحزاد درباره حرز+فیلم»، «چه کنیم تا مشکلات و گرفتاری‌ها برطرف شود؟/ پاسخ آیت‌الله بهجت+فیلم» و «تلاوتی از محمدجواد کاشفی در حرم امام رضا (ع)+فیلم» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر با عناوین «امام باقر چه راهکاری را در برخورد با شدائد آخرالزمان معرفی می‌کنند؟»، «بررسی تأثیر نماز کامل بر سبک زندگی/ چرا نماز، ما را از گناه دور نمی‌کند؟»، «متولیان هیئت‌های مذهبی نکات بهداشتی را جدی بگیرند» و «فضائل ماه رجب و اعمال شب و روز آن» منتشر کرده است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، تا این ساعت صرفاً یک خبر با عنوان «هنرمندان جوان سینما ابتدا ساختار و مفاهیم را فرابگیرند» منتشر کرده است.

میزان

صفحه دین خبرگزاری میزان، تا این ساعت هیچ خبری منتشر نکرده است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز هیچ خبری منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه مربوط به روز گذشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، تا این ساعت، دو خبر با عناوین «توصیه پیامبر (ص) درباره چگونگی طراوت و شادابی بدن» و «احتمال لغو مراسم اعتکاف در سراسر کشور» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز یک خبر با عنوان «آزمون شفاهی زیر ۱۰ سال آزمون سراسری قرآن لغو شد» منتشر کرده است که در این خبر آمده است: توجه به شیوع کرونا آزمون شفاهی زیر ۱۰ سال آزمون سراسری قرآن و عترت و آزمون طرح تشویق حافظان سازمان اوقاف و امور خیریه لغو شد. آزمون شفاهی آزمون سراسری قرآن و عترت برای رده سنی زیر ۱۰ سال و آزمون طرح تشویقی حافظان سازمان اوقاف و امور خیریه به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و به زمان‌های آتی موکول شد. آزمون شفاهی ۹ اسفند ماه از سوی سازمان اوقاف به صورت همزمان در کل کشور جهت شرکت کنندگان زیر ده سال در رشته حفظ قرار بود برگزار شود.همچنین ۵۰۰ نفر نیز در آزمون طرح تشویقی حافظان که آزمون ۵ جز می‌باشد نیز قرار بود شرکت کنند که با توجه به شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد. طبق اعلام ستاد اجرایی آزمون سراسری قرآن تاریخ مشخصی برای این آزمون در نظر گرفته نشده است و پس تحت کنترل در آمدن شرایط تاریخ این آزمون اطلاع رسانی خواهد شد.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران نیز چهار خبر با عناوین «واکنش هیات‌های مذهبی به گسترش ویروس کرونا»، «فراخوان سیزدهمین جشنواره شعر انتظار استان مرکزی منتشر شد»، «اعتکاف رجبیه در مساجد استان مرکزی برگزار نمی‌شود» و «اعتکاف رجبیه در مساجد استان مرکزی برگزار نمی‌شود» منتشر کرده است.

 

انتهای پیام
captcha