تشکل‌های قرآنی لرستان در امان از موج اول بارش‌ها
کد خبر: 3881373
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

تشکل‌های قرآنی لرستان در امان از موج اول بارش‌ها

مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان با اشاره به آغاز موج دوم بارش‌های پیش‌بینی شده سازمان هواشناسی از غروب امروز، ششم اسفند، گفت: تا این لحظه با افزایش دبی خرم‌رود روبه‌رو بودیم و تاکنون هیچ خسارتی از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان گزارش نشده است.

خرم رود

با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در استان لرستان طی این روزها و بارش‌ بی‌وقفه نعمت الهی، روح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره وضعیت مؤسسات و خانه‌های قرآن استان، گفت: با توجه به موج اول که از روز گذشته، پنجم اسفندماه، آغاز شد، با افزایش دبی رودخانه خرم‌رود روبه‌رو بودیم، به‌ گونه‌ای که سطح آب رودخانه بالا آمده است.

وی با توجه به پیش‌بینی هواشناسی درباره ادامه بارش‌ها و آغاز موج دوم از غروب امروز اظهار کرد: موج دوم خطرناک‌تر است و احتمال سرریز شدن رود و ایجاد سیل را در پی خواهد داشت. البته مسئولان و ستاد بحران استان با توجه به تجربه سیل بهار امسال، بستر رودخانه را ایمن و تجهیزات لازم را برای جلوگیری از این امر را مهیا کرده‌اند.

بلواسی درباره وضعیت مؤسسات و خانه‌های قرآن تصریح کرد: البته تاکنون هیچ موردی از خسارت و خرابی گزارش نشده است و باید گفت تشکل‌های قرآنی استان نیز همزمان با تعطیلی مدارس و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا طی روزهای گذشته تعطیل شده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان اظهار کرد: امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده است بارش باران نیز به خیر سپری شود و شاهد آسیب‌های دوباره مانند بهار امسال نباشیم.

انتهای پیام
captcha