مؤسسات با اقدامات پیشگیرانه قرآن‌آموزان را از برکات ماه رجب بهره‌مند سازند
کد خبر: 3881397
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
مرتضی طلایی:

مؤسسات با اقدامات پیشگیرانه قرآن‌آموزان را از برکات ماه رجب بهره‌مند سازند

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور درباره مسئولیت اجتماعی مؤسسات درباره آگاهی‌بخشی و اقدامات پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا گفت: مؤسسات و تشکل‌های قرآنی با اقدامات پیشگیرانه قرآن‌آموزان را به طرق مختلف از برکات ماه رجب بهره‌مند سازند.

مرتضی طلایی

مرتضی طلایی، رئیس هیئت‌ مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره مسئولیت اجتماعی مؤسسات قرآنی در شرایط کنونی کشور به ویژه درباره آگاهی‌های پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا اظهار کرد: مؤسسات ظرفیت بالقوه‌ای دارند که می‌توانند با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط برای آگاهی‌بخشی مردم کمک کنند.

طلایی با اشاره به هماهنگی مؤسسات و تشکل‌های قرآنی با دستگاه‌های ذی‌ربط، تصریح کرد: مراکز قرآنی می‌توانند از طریق تعامل با ادارات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد بحران و دیگر دستگاه‌های مرتبط در بالا بردن اطلاعات جامعه قدم‌های مثمرثمری بردارند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی درباره احتمال تعطیل شدن فعالیت مؤسسات قرآنی کشور گفت: نمی‌توان برای کل کشور تصمیم گرفت. مؤسسات با توجه به شرایط استان تصمیم‌گیری می‌کنند. مثلاً در استان قم شرایط به‌ گونه‌ای است که باید حداکثر احتیاط و اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

طلایی تأکید کرد: هم‌اکنون در ماه رجب هستیم و پس از آن ماه‌های شعبان و رمضان را در پیش داریم، ماه‌هایی که بیشترین فرصت فعالیت‌های قرآنی در جامعه است. مدیران مؤسسات ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه، برکات این ماه را نیز از دست ندهند و می‌توان با انجام مجموعه‌ای از اقدامات پیشگیرانه، فعالیت‌های روزانه را انجام داد.

طلایی با تأکید بر مدیریت افکار عمومی و توجه به سلامت روان جامعه و عدم غفلت از آن، ابراز کرد: با کمال تأسف در شبکه‌های اجتماعی شاهد انتشار اخباری هستیم که بسیاری از آنها را بیگانگان منتشر می‌کنند و مردم بدون اطلاع از منبع بازنشر می‌دهند و در نتیجه موجب التهاب و بحران روانی در جامعه می‌شوند. البته باید صادقانه واقعیت موجود را به مردم گفت.

وی گفت: باید مواظب باشیم که بزرگ‌نمایی نکنیم. این رسالتی است که مجموعه فعالان قرآنی کشور برعهده دارند و می‌توانند به سهم خودشان در مدیریت وضع موجود ایفای نقش کنند.

انتهای پیام
captcha