تعطیلی موقت بقاع متبرکه برای مقابله با کرونا؛ برعهده شورای تأمین استان‌ها
کد خبر: 3881690
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف:

تعطیلی موقت بقاع متبرکه برای مقابله با کرونا؛ برعهده شورای تأمین استان‌ها

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه از تشکیل جلسه مقابله با کرونا در این سازمان خبر داد و گفت: مقرر شد با توجه به تفاوت وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان‌های مختلف و نیز لزوم اظهار نظر تخصصی مسئولان وزارت بهداشت، تصمیم شورای تأمین هر استان در خصوص تعطیلی یا عدم تعطیلی بقاع متبرکه در آن استان فصل‌الخطاب باشد.

تعطیلی بقاع متبرکه به عهده شورای تأمین هر استان استحجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: جلسه مربوط به مقابله با ویروس کرونا در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار و مقرر شد با توجه به تفاوت وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان‌های مختلف و نیز لزوم اظهار نظر تخصصی مسئولان وزارت بهداشت، تصمیم شورای تأمین هر استان در خصوص تعطیلی یا عدم تعطیلی بقاع متبرکه در آن استان فصل‌الخطاب باشد.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حفظ سلامت زائران را در اولویت امور می‌داند، ابراز کرد: طی روزهای گذشته، هیئات امنای بقاع متبرکه موظف شدند که لوازم بهداشتی لازم را تهیه و دائماً به ضد عفونی کردن فضای فیزیکی بقاع متبرکه اقدام کنند و شبکه‌های سلامت هر استان کمک‌های ویژه‌ای به بقاع متبرکه تقبل کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزپور در پاسخ به اینکه در شرایط فعلی بقعه متبرکه و امامزاده‌ای تعطیل شده است؟ گفت: به تعدادی از بقاع متبرکه در هر استان که از مدت‌ها درصدد فرصتی برای انجام تعمیرات و کارهای عمرانی بودند توصیه کردیم که در این ایام ضمن تعطیل کردن بقعه، برای چند روز به کار عمرانی بپردازند.

انتهای پیام
captcha