«غریب قریب»، روایتی از تأثیر شگرف انقلاب بر نخبگان جهان
کد خبر: 3881942
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

«غریب قریب»، روایتی از تأثیر شگرف انقلاب بر نخبگان جهان

«غریب قریب» یک مجموعه 26 قسمتی است که به تغییرات شگرف برخی افراد و نخبگان در کشورهای گوناگون بر اثر انقلاب اسلامی می‌پردازد.

ایمان گودرزی، مستندساز، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره مستند انقلابی «غریب قریب» اظهار کرد: این مستند یک مجموعه ۲۶ قسمتی به سفارش شبکه معارف سیماست و در آن با زندگی افرادی آشنا می‌شویم که انقلاب اسلامی به گونه‌ای زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده و جالب است بدانید که برخی از این افراد مسلمان نیستند و جزء نخبگان بین‌المللی محسوب می‌شوند که بخش‌هایی از زندگی ‌آن‌ها ترسیم می‌شود. 

وی افزود: محمد گرشاسبی، فیلم‌نامه این اثر را نوشته است و خودم کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارم. تولید غریب تا قریب از تابستان امسال آغاز شده و تا اوایل سال آینده نیز ادامه دارد. این مجموعه احتمالاً در تابستان آینده روی آنتن خواهد رفت و کوروش نمازی هم تدوین این مستند را برعهده دارد.

این مستندساز ادامه داد: هر قسمت ۲۵ دقیقه است و در کشور‌هایی چون سوریه، تاجیکستان، ترکیه، لبنان، روسیه، گرجستان و آذربایجان فیلمبرداری انجام شده است. البته چند کشور دیگر نیز به این لیست اضافه خواهند شد.

وی در پایان گفت: جدا از فیلمبرداری، حدود یکسال برای تحقیقات این مجموعه مستند زمان صرف شده تا بتوانیم افرادی را در نقاط مختلف جهان شناسایی کنیم و با آن‌ها به گفت‌وگو بنشینیم.
انتهای پیام
captcha